مصرف دخانیات سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند

قزوین (پانا)- کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات عنوان کرد مصرف دخانیات، تا حد زیادی، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. شواهد نشان می دهد، میزان مرگ ناشی از بیماری کرونا، در افرادی که دخانیات مصرف می کنند، بالاتر است.

کد مطلب: ۱۰۷۶۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مصرف دخانیات سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مریم کنعانی‌نژاد اظهار کرد: در صورت مصرف دخانیات به صورت گروهی، احتمال انتقال ویروس به سایر افراد، افزایش پیدا می کند.

وی هشدار داد: با توجه به اینکه ویروس کرونا قابلیت ماندگاری زیادی در سطوح دارد، روی اجزای داخلی قلیان، مانند: بدنه، شلنگ و مخزن آب، به مدت طولانی می نشیند و به علت عدم امکان گندزدایی ابزارآلات قلیان، بیماری کرونا از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز از مردم خواست ضمن آن که از استعمال دخانیات از جمله سیگار، قلیان، پیپ و غیره برای حفظ سلامت فردی و جلوگیری از ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن خودداری کنند؛ از استعمال دخانیات در اماکن عمومی خودداری کنند؛ زیرا دود دست دوم نیز می‌تواند وارد ریه افراد شده و موجب بیماری شود.

کنعانی‌نژاد با اشاره به اینکه باید از مصرف مواد دخانی به صورت مشترک به دلیل احتمال انتقال ویروس کرونا خودداری کرد و در اماکن مصرف و عرضه دخانیات، مانند قلیان‌سراها حضور نیافت؛ گفت: تا اطلاع بعدی، نباید تست، توسط دستگاه اندازه گیری در کلینیک ترک سیگار و مطب های متخصصان ریه را انجام داد؛ زیرا خطر انتقال ویروس کرونا به فرد وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار