دانشگاه علوم پزشکی قزوین از بین نخبگان، «سرباز پژوهش» جذب می کند

قزوین (پانا) - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام کرد با موافقت هیأت رییسه دانشگاه برای جذب «سرباز پژوهش»، تفاهم نامه مشترک بین دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملّی و تحقیقات راهبردی منعقد شد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه علوم پزشکی قزوین از بین نخبگان، «سرباز پژوهش» جذب می کند

به گزارش روابط عمومی علوم پزشکی قزوین، محمدمهدی امام جمعه، در نشست 283 شورای پژوهشی دانشگاه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده برای به روز رسانی سامانه جامع پژوهان، ساختمان جدید پژوهشکده پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر و وضعیت علم سنجی و شاخص‌های پژوهشی دانشگاه، خواستار افزایش روند فعالیت‌های پژوهشی اعضای هیأت علمی برای ارتقای شاخص‌ها و رتبه پژوهشی دانشگاه شد.

وی افزود: با موافقت هیأت رییسه دانشگاه برای جذب «سرباز پژوهش»، تفاهم‌نامه مشترک بین دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملّی و تحقیقات راهبردی منعقد شد و طبق این تفاهم نامه، دانشگاه از بین نخبگان، سرباز پژوهش جذب خواهد کرد.

لزوم حمایت از پایان نامه‌های محصول محور

حمید کاریاب، رییس مرکز رشد فناوری‌های زیست پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز با ارائه گزارشی از حوزه فناوری و یادآوری نیاز این مرکز به حمایت از پایان نامه‌های محصول محور، پشتیبانی بیش از پیش از این حوزه را خواستار شد.

پیشنهاد ارائه مقاله با اندکس‌های معتبر برای پایان‌نامه‌ دوره‌های؛ پزشکی و دندان‌پزشکی عمومی به عنوان دفاع از پایان‌نامه یکی از مصوبات شورا بود که مقرر شد برای بررسی بیشتر و تصویب نهایی به معاونت آموزشی ارجاع شود.

از دیگر مصوبات این شورا در ارتباط با طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با کرونا ویروس؛ ادغام طرح‌های مشترک و اضافه شدن یک کادر بالینی درگیر با بیماری کرونا در طرح‌های مذکور بود و نیز برای انجام طرح‌های کارآزمایی بالینی در مراکز آموزشی و درمانی، مقرر شد که مسؤولیت حُسن انجام کارها بر عهده رییس بخش یا معاون آموزشی و پژوهشی مرکز با نظر رییس مرکز آموزشی، درمانی باشد و هیچ مرکزی، همزمان، بیش از دو طرح کارآزمایی بالینی را اجرا نکند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار