فعالیت رستوران های کاشان با رعایت پروتکل های بهداشتی آزاد است

کاشان (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان عنوان کرد فعالیت رستوران ها و مراکز عرضه مواد غذایی در شهرستان کاشان با رعایت پروتکل های بهداشتی آزاد است.

کد مطلب: ۱۰۷۶۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت رستوران های کاشان با رعایت پروتکل های بهداشتی آزاد است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، رضا رزاقی اظهار کرد: فعالیت کلیه رستوران ها و مراکز عرضه مواد غذایی که پیش از این به صورت بیرون بر خدمات خود را انجام می دادند با پایان یافتن ماه رمضان، پذیرش مشتری با رعایت پروتکل های بهداشتی بلامانع خواهد بود.

وی تاکید کرد: طبق مصوبه مدیریت و پیشگیری از ویروس کرونا، صاحبان این مشاغل برای دریافت مجوز ادامه فعالیت، باید اطلاعات مورد نیاز را در سامانهsalamat.gov.ir ثبت کنند.

وی افزود: فعالیت واحدهای سونا، ماساژ، تالارهای پذیرایی و کلیه ورزش های پر برخورد همانند کشتی و کاراته تا اطلاع بعدی ممنوع است.

وی تصریح کرد: روند ابتلا و بستری شهروندان منطقه کاشان به بیماری کرونا کاسته شده، ولی همچنان با تشخیص احتمالی این بیماری، روزانه بستری بیمارستانی را شاهد هستیم و مردم نباید به این باور برسند که کرونا تمام شده است.

وی، با انتقاد از بی توجهی بعضی افراد نسبت به رعایت فاصله اجتماعی در خانه، محل کار و جامعه گفت: رعایت اصول بهداشتی فردی و عمومی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا همچنان ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به هفته بدون دخانیات افزود: محافظت از سلامت عمومی در برابر ترفندهای صنایع دخانی و بیماری کرونا، شعار روز جهانی بدون دخانیات است و آگاهی عمومی در خصوص تاثیر زیانبار مصرف دخانیات باید افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: مصرف بی رویه محصولات دخانی در گروه سنی جوانان، نوجوانان، زنان و برخی محافل خانوادگی یک هشدار جدی نسبت به تهدید سلامت جامعه است که نیازمند مشارکت همه دستگاهها در خصوص برنامه ریزی و آگاهی بخشی در این زمینه است.

رزاقی گفت: نامگذاری 31 ماه می، به نام روز جهانی بدون دخانیات و تنباکو، فرصتی است که همه کشورهای سراسر جهان با اجرای برنامه های مختلف برای جلب توجه و تشویق شهروندان خود در راستای ترک محصولات دخانی تلاش کنند.

با توجه به اهمیت آگاهی شهروندان نسبت به مصرف دخانیات، در ایران از 6 تا 12 خرداد را به نام هفته ملی بدون دخانیات نامگذاری کرده اند.

شعار هر روز این هفته در سال جاری به صورت مصرف دخانیات عامل تشدیدکننده بیماری کرونا ویروس، ترک دخانیات یک ضرورت برای پیشگیری از بیماری کرونا ویروس، محصولات نوپدید دخانی، گمراه کننده و اعتیاد آور، صنعت دخانیات، تهدیدی برای سلامت همگانی، است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار