در گفت‌وگو با پانا؛

عفت شریعتی: همکاری دولت با مجلس یازدهم می‌تواند کارنامه خوبی را رقم بزند

تهران (پانا) - منتخب مردم زرند و کوهبنان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر قوای سه‌گانه با هم همکاری نکنند مسائل آنطور که باید پیش نمی‌رود، بر همکاری دولت با مجلس برای رقم زدن یک کارنامه مناسب تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
عفت شریعتی: همکاری دولت با مجلس یازدهم می‌تواند کارنامه خوبی را رقم بزند

عفت شریعتی کوهبنانی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا به پیام مقام معظم رهبری و سخنرانی رئیس‌جمهوری در افتتاحیه مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: «کشور باید با سه قوه در مسیر تکاملی به پاسخگویی به نیازهای جامعه و مردم در ابعاد مختلف بپردازد. قوه مقننه در مسائل قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین، قوه مجریه در اجرای قوانین در سطح کلی نظام و بدون تبعیض و قوه قضائیه برای تحقق عدالت و پاسخگویی به نیازهای جامعه از منظر حق و عدالت.»

وی با بیان اینکه این سه قوه باید در کنار هم برای برنامه‌ریزی‌ها و انجام امور اهتمام ویژه داشته باشند، اضافه کرد: «اگر این سه قوه با هم مخالفت کنند و در مسیر تحقق اهداف این نظام ولایی (برنامه‌های گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری فرمودند و تحقق تمدن نوین اسلامی هست) با هم همراه نباشند، مسائل هم آنطور که مورد انتظار است، محقق نخواهد شد.»

منتخب مردم زرند و کوهبنان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم باید سیر تکاملی خود را با سرعت ادامه دهد، فرصت‌ها را تقویت کند، ضعف‌ها و نقصان‌ها و کمبودها را جبران کند. یک سال از عمر این دولت مانده و این دولت هم ملزم است که در تمام مسائل و امور اجرایی، خرد و کلان، در عرصه ملی و بین‌المللی و منطقه‌ای عملکرد خوبی را با توجه به شعار جهش تولید پیش ببرد. مجلس و دولت باید به مسائل مهم کشور از جمله اقتصاد و تحول اقتصادی و پاسخگویی به نیازهای جامعه و مستضعفان جامعه از جمله کارگران و همه مردم اهتمام ویژه داشته باشند.»

شریعتی کوهبنانی افزود: «مجلس در روزهای آغازین کار خود است و مطمئنا برنامه‌ریزی‌های دقیقی در این زمینه خواهد داشت. امیدواریم دولت هم با همکاری مجلس بتوانند جامعه را به سمت صلاح برده و پاسخگوی نیازهای جامعه باشند. همه می‌دانیم که امروز همه مردم درگیر مشکلات اقتصادی و گرانی هستند و این‌ها بر کسی پوشیده نیست مخصوصاً در مناطق محروم کشور، بنابراین همکاری دولت با مجلس یازدهم می‌تواند کارنامه خوبی را رقم بزند.»

وی با بیان اینکه رئیس و هیئت رئیسه مجلس و همه منتخبان ملت اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات دارند، اضافه کرد: «معتقدم وقتی که کمیسیون‌های تخصصی کار خود را شروع کنند برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را تعیین و به سرعت عملیاتی خواهیم کرد.»

عفت شریعتی کوهبنانی، منتخب مردم زرند و کوهبنان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرد اولویت وی برای حضور در کمیسیون‌های مجلس، ابتدا کمیسیون اقتصادی و در اولویت بعدی کمیسیون صنایع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار