با تشکیل ستادهای ثبت‌نام در مدارس؛

ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی ناحیه یک ری آغاز شد

شهرری (پانا)- معاون آموزش‌ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه‌یک شهرری اعلام کرد همزمان با تشکیل ستادهای ثبت‌نام در مدارس، ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌های ششگانه مقطع‌تحصیلی ابتدایی در تمامی دبستان‌های این منطقه آغاز شد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی ناحیه یک ری آغاز شد

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش ناحیه‌یک شهرری، غلامرضا معینی‌فرد، در جلسه ستاد ثبت‌نام مدارس ابتدایی منطقه افزود: امسال ثبت‌نام دانش‌آموزان در تمامی مدارس با حضور ناظران‌ سلامت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا انجام می‌شود.

او ادامه داد: دانش‌آموزان و اولیای آنها در بدو ورود به مدارس از نظر سلامت کنترل شده و ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طبق راهنمایی‌های اعضای ستاد ثبت‌نام و عوامل اجرایی مدرسه هستند.

معاون آموزش‌ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه‌یک شهرری، اضافه کرد: اعضای ستادهای ثبت‌نام دانش‌‌آموزان در مدارس را مدیران، معاونان و نمایندگان معلمان و انجمن اولیاء‌ و مربیان تشکیل می‌دهند که ابلاغ‌های اداری آنها صادر و توزیع شده‌است.

به گفته معینی‌فرد، دقت در حسن ‌‌اجرای شیوه‌نامه‌ ثبت‌نام دانش‌آموزان به ویژه رعایت نکات بهداشتی، ضرورت‌های تکریم مراجعین و تسهیل مراحل ثبت نام در بازه‌زمانی معین شده از جمله مهمترین وظایف اعضای ستادهای ثبت‌نام است که طی جلسات ستاد ساماندهی در منطقه با حضور مدیران دبستان‌ها به بحث و بررسی گذاشته شده‌است.

او یادآور شد: در حال حاضر تعداد 23 هزار و 967 دانش‌آموز در پایه‌های ششگانه مقطع تحصیلی ابتدایی مشغول به تحصیل هستند که 12 هزار و 24 نفر از آنان را دختران و 11 هزار و 943 نفر را پسران تشکیل می‌دهند.

معاون آموزش‌ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه‌یک شهرری، افزود: تعداد 22 هزار و 408 نفر از دانش‌آموزان مقطع‌ابتدایی در 64 دبستان دولتی تحصیل می‌کنند که 11 هزار و 301 دانش‌آموز دختر و 11 هزار 107 دانش‌آموز پسر هستند.‌

معینی‌فرد تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری، در بخش مدارس دولتی، هیأت امنایی و شاهد در مجموع 715 کلاس درس به ترتیب در 30 و 34 دبستان پسرانه و دخترانه تشکیل شده است که با توجه به تراکم بالای جمعیت دانش‌آموزان به ویژه در محلات دولت‌آباد و قیامدشت دست‌کم به 50 کلاس دیگر نیاز است.

او اضافه کرد: در مقطع تحصیلی‌ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه‌یک شهرری یک‌هزارو 559 دانش‌آموز در 11 دبستان غیردولتی ثبت‌نام کرده‌اند که 836 نفر از این تعداد را پسران و 723 نفر را دختران تشکیل داده‌اند.

به‌گفته معاون آموزش‌ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه‌یک شهرری، این منطقه هم‌اکنون 76 دبستان دارد که از این تعداد به ترتیب تعداد 30 و 31 دبستان را پسرانه و دخترانه دولتی، همچنین به ترتیب پنج و هفت دبستان را پسرانه و دخترانه غیردولتی، دو دبستان را هیأت امنایی داخترانه و یک دبستان را شاهد دخترانه، تشکیل می‌دهند.

معینی‌فرد در پایان گفت: براساس آمار موجود، پیش‌بینی می‌شود تعداد چهار هزار و 341 دانش‌آموز کلاس اولی در سال تحصیلی آینده در دبستان‌های ناحیه یک شهرری ثبت نام کنند که از این تعدا دو هزار و 210 نفر پسر و دو هزار 131 نفر دختر هستند.

مدیریت آموزش و پرورش ناحیۀ یک شهرری بیش از 43 هزار دانش‌آموز دختر و پسر را در قالب 153 آموزشگاه از مقطع پیش‌دبستانی تا پایان مقطع متوسطه، تحت پوشش دارد.

خبرنگار: امجد امیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار