اعلام و ضعیت فوق العاده:

منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه در آتش می سوزد

یاسوج (پانا) - معاون فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه منطقه حفاظت شده خائیز در وضعیت فوق العاده بحرانی قرار گرفته است، عنوان کرد آتش هر لحظه زبانه می کشد و برای مهار آن باید مدیریت بحران کشور وارد عمل شود.

کد مطلب: ۱۰۷۶۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه در آتش می سوزد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کهگیلویه، محمدعلی آروس اظهار کرد: آتش سوزی در کوه خائیز در وضعیت فوق العاده بحران قرار گرفته است.

او با بیان اینکه برخی نیروها در محاصره آتش قرار گرفته اند، گفت: با توجه به زبانه کشیدن آتش و نداشتن آب برای نیروها، امکان تلف شدن نیروها وجود دارد.

آروس با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ هکتار از این منطقه در آتش سوخته است، گفت: با شرایط موجود امکان مهار تا ۴۸ ساعت دیگر وجود ندارد، دو ساعت دیگر باد شروع به وزیدن خواهد کرد و دیگر امکان مهار آن وجود نخواهد داشت.

معاون فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: مهار این آتش سوزی آنقدر وسیع است که از مدیریت شهرستانی خارج شده و مدیریت بحران کشور باید وارد عمل شود.

او امنیت نیروها را مهم ترین امر خواند و خواستار رساندن آب برای آنها شد.

اعزام یک فروند بالگرد آب‌پاش برای مهار آتش

به گزارش اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان، اظهار کرد: هماهنگی لازم برای اعزام یک فروند بالگرد آب‌پاش به منظور مهار آتش در مرز استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در روستای تنگ شیخ بهبهان انجام شده است.

کیامرث حاجی‌زاده افزود: برای اعزام این بالگرد آب‌پاش با سازمان مدیریت بحران کشور، سازمان جنگل‌ها و مرکز هلیکوپتری وزارت دفاع هماهنگی لازم انجام شد و تا ساعاتی دیگر به منطقه اعزام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار