معاون آب و آبفای وزارت نیرو:

۱۰ میلیون روستایی تا سال ۱۴۰۰ دارای آبرسانی پایدار می‌شوند

تهران (پانا) - معاون آب و آبفای وزارت نیرو اعلام کرد: ۱۰ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور تا پایان این دولت دارای آبرسانی پایدار می‌شوند.

کد مطلب: ۱۰۷۶۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
۱۰ میلیون روستایی تا سال ۱۴۰۰ دارای آبرسانی پایدار می‌شوند

قاسم تقی‌زاده خامسی روز جمعه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: حدود ۲.۵ میلیون نفر در جهان به آب بهداشتی دسترسی ندارند و ۸۰۰ میلیون نفر روزانه به طور متوسط نیم ساعت برای تهیه آب سالم وقت صرف می‌کنند.

وی ادامه داد: حدود ۶۳ درصد شهرها در جهان دارای سیستم آبرسانی هستند که این رقم در ایران به صد درصد نزدیک شده است.

معاون وزیر نیرو افزود: حدود ۲۰ میلیون نفر در ایران در ۶۲ هزار روستا زندگی می‌کنند که ۲۳ هزار از این روستاها کمتر از ۲۰ خانوار و حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارد. چالش اصلی خدمات‌رسانی به روستاها از همین پراکندگی شروع می‌شود. ۹۰۰ هزار نفر تا قبل از این دولت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار سیستم آبرسانی پایدار داشتند.

تقی‌زاده خامسی همچنین نوشت: اکنون این پوشش به ۷.۷میلیون نفر رسیده و تا پایان دولت ۱۰ میلیون نفر نزدیک خواهد شد. در حال حاضر حدود ۶ هزار روستا با تانکر آبرسانی می شود که اکثر آنها زیر ۲۰ هزار نفر هستند.

وی یادآور شد: بنابراین با اینکه آبرسانی به روستاها در این دولت بیشتر از ۱۰ برابر شده است اما غالب روستاهای زیر ۲۰ خانوار همچنان به عنوان چالش اصلی خدمات رسانی باقی خواهند ماند که راه حل اساسی آن تجمیع است.

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: اما برای روستاییان اسکان در نزدیکی اراضی کشاورزی مطلوب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار