مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی :

اولویت نخست آموزش و پرورش، سلامت دانش آموزان است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه اولویت نخست آموزش و پرورش، سلامت دانش آموزان است؛ عنوان کرد امیدواریم با تلاش معلمان، عوامل مدرسه و کارشناسان امور بهداشتی، امتحانات نهائی پایه دوازدهم در محیطی امن و با رعایت پروتکل های بهداشتی به نحو احسن برگزار شود.

کد مطلب: ۱۰۷۶۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
اولویت نخست آموزش و پرورش، سلامت دانش آموزان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی، جلسه هماهنگی مسئولان آموزش و پرورش استان با معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی جهت برگزاری امتحانات نهائی دانش آموزان صبح امروز در محل معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.

ابراهیم محمدی، مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: برای مقابله با بیماری کرونا نیازمند بسیج عمومی و همکاری کلیه نهادها و دستگاه های اجرایی هستیم.

وی افزود: وجود ۶۰۷ هزار دانش آموز در سطح استان، ۳۷هزار نیروی انسانی آموزش و پرورش و از سوی دیگر اولیا دانش آموزان یک بستر مناسب برای فرهنگ سازی است.

محمدی خاطرنشان کرد: معلمان در کنار کادر درمانی، به عنوان سفیران سلامت و فرهنگسازی نقش مهمی در مقابله با این بیماری ایفا می کنند.

این مقام مسئول گفت: کلیه مدیران مدارس موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند در محیط مدرسه هستند.

وی با اذعان به اینکه ارزشیابی دوره ابتدایی بصورت کیفی و توصیفی است؛ ادامه داد: در دوره متوسطه اول و دوم نیز تاکید بر ارزشیابی مجازی با حداقل حضور در مدرسه است و تنها در پایه نهم و دوازدهم آزمون نهائی بصورت حضوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: اولویت نخست آموزش و پرورش، سلامت دانش آموزان است و امیدواریم با تلاش معلمان، عوامل اجرایی مدارس و کارشناسان امور بهداشتی، امتحانات نهائی پایه دوازدهم در محیطی امن و با رعایت پروتکل های بهداشتی به نحو احسن برگزار شود.

وی تاکید کرد: در فرآیند برگزاری امتحانات نهائی پایه دوازدهم از ابتدای ورود به مدرسه، باید فاصله گذاری هوشمند در نظر گرفته شود.

محمدی گفت: توجیه اولیا، ضدعفونی حوزه های آزمون، جداسازی محل آزمون دانش آموزان مشکوک و دارای بیماری خاص در دستور کار قرار گیرد.

رسول انتظار مهدی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز اظهار کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی ستاد کرونا برای برگزاری امتحانات نهائی پایه دوازدهم ضروریست.

وی با بیان اینکه آموزش بهداشت فردی در بین دانش آموزان در کنترل این بیماری تأثیر بسزایی دارد؛ گفت: قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا رویکرد اصلی وزارت بهداشت است.

مهین منافی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان نیز گفت: کلیه اقدامات لازم در راستای تحقق پروتکل های بهداشتی مورد نظر دانشگاه علوم پزشکی در سطح مدارس استان صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار