هوای متغیر مازندران در روزهای آینده

ساری (پانا) - مازندران در روزهای آینده ابتدا افزایش دمای تا 8 درجه و سپس با شروع وزش باد نسبتا شدید کاهش 10 درجه‌ای هوا را تجربه می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۷۶۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
هوای متغیر مازندران در روزهای آینده

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در گفتگو با پانا با اشاره به شکل‌گیری جریانات گرم جنوبی و سپس نفوذ سامانه پر فشار سطح زمین گفت: «این سامانه، وزش باد نسبتا شدید، افزایش ابر، کاهش دما و بارش پراکنده باران را در پی خواهد داشت.»

او پیامد این دو پدیده را چنین شرح داد: «در روزهای جمعه و شنبه 9 و 10 خرداد، افزایش دما را خواهیم داشت و سپس از اواخر روز شنبه با شروع وزش باد نسبتا شدید و در ادامه تا روز یکشنبه، با افزایش ابر، شاهد کاهش 5 تا 10 درجه‌ای هوا خواهیم بود.»

اسدی رگبار و رعد و برق پراکنده را از پیامدهای این سامانه اعلام کرد.

به گفته او از عصر روز شنبه با مواج شدن دریا، پیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل 12 متر بر ثانیه (43 کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا 15 متر بر ثانیه (54 کیلومتر بر ساعت) خواهد بود.

همچنین طی این مدت بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل 2 متر و دور از ساحل تا 2.5 متر برآورد شده است. این مخاطرات بیشتر در سواحل جنوبی دریای خزر قابل مشاهده خواهد بود و تا دوشنبه 12 خرداد ادامه خواهد داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران احتمال پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق‌های کوچک و شناورهای سبک و صدمه دیدن ماهیان در قفس را از اثرات این مخاطره برشمرد و از فعالان دریایی خواست نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را به عمل آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار