معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران:

دو هزار و 297 کودک مازندرانی از تحصیل بازماندند

برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل نیاز به کمک داریم

ساری (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به روند تقریبا ثابت آمار کودکان بازمانده از تحصیل در چند سال اخیر، تأکید کرد که با وجود موفقیت آموزش و پرورش در نگهداشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل پس از جذب، در جذب اولیه آنان همچنان مشکل داریم.

کد مطلب: ۱۰۷۶۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
دو هزار و 297 کودک مازندرانی از تحصیل بازماندند

سید عیسی میرشفیعی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش در دستور کار «پوشش تحصیلی» به پوشش ۹۸.۵۸ درصدی پایه در سال ۹۵ اشاره کرد که در سال‌ ۹۸-۹۹ به ۹۸.۸۴ درصد رسید، در حالی‌که میانگین آن در کشور ۹۷.۱۴ است.

او اعلام کرد: نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی ۹۵-۹۶، ۹۸.۹ درصد بوده و اکنون به ۹۹.۱۴ درصد برای متولدان استان مازندران رسیده است.

میرشفیعی به روند تقریبا ثابت در آمار کودکان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و گفت: «در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ این رقم دو هزار و ۲۸۶ نفر، در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ دو هزار و ۲۹۷ نفر، در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ دو هزار و ۲۲۴ نفر بود و در حال حاضر دو هزار و ۲۹۷ نفر است.»

او ادامه داد: «این روند نشان می‌دهد با وجود موفقیت در نگهداشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل پس از جذب، در جذب اولیه آنان همچنان مشکل داریم. آموزش و پرورش با تمام توان کار خود را انجام داده است. اما در واقع به بن‌بست رسیده‌ایم.»

میرشفیعی به فعالیت ۱۰۴ مدرسه با کمتر از پنج دانش‌آموز و ۱۲ مدرسه با یک دانش‌آموز در مازندران و اشاره به فشار روی آموزش و پرورش استان برای بالا بردن میزان جذب، گفت: «آمار آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری‌ها نگران‌کننده است و با بی‌سوادی ارتباط مستقیم دارد. چند درصد از اعتبارات آسیب‌های اجتماعی در حوزه جذب کودکان لازم‌التعلیم است؟ از سال 93 که من در جریان کار هستم هیچ اعتباری در این حوزه ندیده‌ایم، به جز همان اعتبارات آموزش و پرورش.»

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران بهره‌مندی از سمن‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های دیگر برای غلبه بر مشکل بازماندن برخی از دانش‌آموزان از تحصیل را مطرح کرد و ضمن اینکه اعلام کرد برای کارگروه انسداد مبادی بی‌سوادی امکان ارائه خدمات برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مقدور نبوده است و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار