آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از استخدام نیروهای جدید در سازمان استثنایی تا لغو امتیاز مدارس غیردولتی متخلف

تهران (پانا) _ خبر لغو مجوز چند مدرسه غیردولتی به دلیل دریافت شهریه مازاد و خودداری از بازگرداندن شهریه خدمات ارائه نشده و اقدامات جدید وزارتخانه درباره پرداخت تسهیلات به موسسان مدارس ومراکز غیردولتی از دیگر اخبار مهم حوزه آموزش و پرورش در هفته اخیر به شمار می‌روند.

کد مطلب: ۱۰۷۶۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
از استخدام نیروهای جدید در سازمان استثنایی تا لغو امتیاز مدارس غیردولتی متخلف

بسیاری از خبرهای این هفته تحت‌الشعاع دو مناسبت مهم یعنی «سالروز آزادسازی خرمشهر» و «عید سعید فطر» قرار داشت که شامل دو روز تعطیل عمومی نیز بود. موضوع امتحانات پایان سال تحصیلی و برخی دستورالعمل‌های مربوط به آن نیز جزو خبرهای هفته اخیر بود؛ همچنین این هفته اخباری مرتبط با ثبت‌نام سال تحصیلی آینده و آماده‌سازی نیروی انسانی برای سال 99-1400 داشتیم که از جمله می‌توان به خبر نقل و انتقالات فرهنگیان و استخدام نیروهای جدید در سازمان آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد.

مهم‌ترین خبرهای حوزه آموزش و پرورش در هفته اخیر را می‌خوانید:

دستورالعمل برگزاری امتحانات پایانی پایه نهم مدارس شبانه‌روزی ابلاغ شد

پیرو ابلاغ دستورالعمل بازگشایی مدارس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از 27 اردیبهشت‌ماه و باهدف رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به آن دسته از دانش‌آموزانی که به هر دلیلی موفق به دریافت آموزش‌های درسی غیرحضوری نشده‌اند، از سوی وزارت آموزش‌وپرورش دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات خردادماه پایه نهم مدارس شبانه‌روزی را جهت اجرا به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ شد.

بر این اساس، در موارد خاص و به‌صورت موردی فقط در خصوص دانش‌آموزان پایه نهم مدارس شبانه‌روزی که امکان حضور در ارزشیابی پایانی خردادماه برای آن‌ها وجود نداشته باشد؛ مدیر مدرسه پس از تائید شورای مدرسه، تنظیم صورت‌جلسه مربوط و با هماهنگی اداره آموزش‌وپرورش منطقه می‌تواند ارزشیابی پایانی (تراکمی) نوبت دوم (خردادماه) در پایه‌های نهم دوره اول متوسطه را به شیوه غیرحضوری برگزار کند.

لغو مجوز ۷ مدرسه غیردولتی به دلیل دریافت شهریه مازاد بر قانون و استنکاف از برگشت

محسن حاجی میرزایی در پیامی بیان کرد: مجوز ۷ مدرسه غیردولتی به دلیل دریافت شهریه مازاد بر قانون و استنکاف از برگشت آن لغو شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مدارس غیردولتی موظف به برگشت شهریه فعالیت‌های فوق ‌برنامه غیرآموزشی هستند که به دلیل کرونا خدماتش را ارائه نکردند. ‏حاجی میرزایی از اولیا خواست در صورت عدم پاسخگویی مدارس با تلفن ۴۳۱۷ تماس بگیرند.

ارائه ۱۶هزار نام کاربری ورمز ورود سامانه دریافت تسهیلات به موسسان مدارس و مراکز غیردولتی و آموزش از راه دور

در راستای اجرای طرح بسته‌های حمایتی دولت برای مدارس غیردولتی، بیش از ۱۶هزار پیامک حاوی کد کاربری و رمز عبور در سامانه دریافت تسهیلات، برای موسسان مدارس و مراکز غیردولتی ارسال شد.

ضمن تشکر از همراهی موثر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از موسسانی که پیامک مذکور را دریافت کرده‌اند درخواست می‌شود تا با ورود به سامانه دریافت تسهیلات به نشانی doreh.ir/kara نسبت به رویت، اصلاح و در صورت نیاز تکمیل اطلاعات مدرسه/ مرکز خود اقدام کنند.

براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شده بود تسهیلات کم بهره تا مبلغ ۱۶میلیون تومان به میزان تعداد کارکنان شاغل در مدارس غیردولتی مراکز آموزشی و پیش دبستانی‌های غیردولتی پرداخت شود.

27 اردیبهشت تا 15 مردادماه زمان تکمیل فرایند آموزش و ارزشیابی دروس کارگاهی

به گفته مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش، 27 اردیبهشت تا 15 مردادماه به تکمیل آموزش و ارزشیابی دروس عملی و کارگاهی هنرستان‌ها با اولویت پایه دوازدهم اختصاص دارد.

سیدمصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش در آستانه برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی 98-99 درباره نحوه برگزاری آزمون‌های دروس عملی هنرستان‌های کشور گفت: در بخشنامه‌ای که برای بازگشایی مدارس به همه استان‌ها ابلاغ شده است، ارزشیابی آموزش‌های هنرستانی در دو بخش کارگاهی و غیرکارگاهی تعیین تکلیف شده است. بر اساس این بخشنامه، تکمیل فرایند آموزش و ارزشیابی دروس «شایستگی‌های عمومی»، «شایستگی‌های غیرفنی» و «شایستگی‌های پایه فنی» برعهده معلمان و مدیران و به صورت غیرحضوری خواهد بود و تکمیل فرایند آموزش و ارزشیابی «شایستگی‌های فنی» در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و استاندارد آموزش مهارت و آزمون در شاخه کاردانش، مطابق بند 23 این بخشنامه، به صورت حضوری و با تصویب شورای مدرسه و به صورت تراکمی و با اولویت پایه دوازدهم در فاصله 27 اردیبهشت تا 15 مردادماه 99 انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش درباره زمان تقریبی برگزاری آزمون‌ها افزود: برای پایه‌های تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم در بخش کارگاهی و عملی حدودا 3 هفته برای هر پایه نیاز داریم که در 15 تا 18 روز به اتمام خواهد رسید. همچنین درس کارآموزی/کارورزی در پایه دوازدهم بنا به مصوبه کمیته کارآموزی و کارورزی هنرستان و تایید کمیته کارآموزی و کارورزی منطقه برگزار می‌شود؛ ولی واحدهای کارآموزی و کارورزی پایه یازدهم در صورتی که برای هنرستان موردنظر مقدور باشد، امسال برگزار می‌شود و در غیر این صورت در تابستان سال 1400 برگزار خواهد شد.

الهیار ترکمن: نتایج اولیه نقل و انتقالات فرهنگیان تا 15 خرداد اعلام می‌شود

معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش‌وپرورش از اعلام نتیجه اولیه نقل و انتقالات فرهنگیان تا 15 خرداد، خبر داد.

علی الهیار ترکمن گفت: امسال هدف‌گذاری در نقل و انتقالات فرهنگیان بر اساس شدت نیاز در مقصد است؛ به‌عبارت‌دیگر بر اساس نیازی که در مقصد وجود دارد باید معلمان را جابجا کنیم زیرا شرایطمان ازلحاظ تعداد نیرو خاص است. تا 15 خرداد، نتایج اولیه را اعلام می‌کنیم و به آن دسته از فرهنگیانی که نتیجه نقل‌وانتقال آن‌ها تأیید شود، ابلاغ می‌شود.

الهیار ترکمن گفت: برای یک دوره نقل‌وانتقال اضطراری هم تا قبل از شروع سال تحصیلی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا اگر لزوم به نقل‌وانتقال دوباره فرهنگیان بود، انجام شود و همچنین آن دسته از فرهنگیانی که درخواست انتقال دارند، بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

وی همچنین عنوان کرد: تا 28 اردیبهشت، 35 هزار نفر از فرهنگیان در سامانه نقل‌وانتقال، ثبت‌نام کردند.

به کار گیری ۶۹۱ نیروی استخدامی و ۵۰۰ نیروی طرحی برای اول مهر در آموزش و پرورش استثنایی کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد ساماندهی نیروی انسانی از مهمترین موضوعات آموزش و پرورش استثنایی است و یکی از راه‌های جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش استثنایی به کارگیری ۶۹۱ نیروی پذیرفته شده در آزمون استخدامی ماده ۲۸ و ۵۰۰ نیروی طرحی است.

حسینی، معاون وزیر با اشاره به کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی انسانی در گروه‌های هفتگانه آموزش و پرورش استثنایی افزود: در آخرین جلسه شورای سازمان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد پیگیری استخدام این دوازده هزار نیرو از طریق سازمان امور استخدامی و معاونت برنامه ریزی و توسعه و منابع به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار