معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

رعایت پروتکل های بهداشتی در فرآیند برگزاری امتحانات نهائی اولویت آموزش و پرورش است

ارومیه (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی اعلام کرد همکاری با کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان و رعایت پروتکل های بهداشتی در فرآیند برگزاری امتحانات نهائی در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
رعایت پروتکل های بهداشتی در فرآیند برگزاری امتحانات نهائی اولویت آموزش و پرورش است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، جلسه هماهنگی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی جهت برگزاری امتحانات نهائی دانش آموزان، صبح امروز در محل دفتر معاونت تربیت بدنی برگزار شد.

«رضا میدان رو» معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: از زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و فاصله گذاری هوشمند، همه واحدهای آموزشی و مدارس بر اساس پروتکل های بهداشتی ضدعفونی شده اند و اقلام بهداشتی و ضدعفونی به میزان لازم تا پایان سال‌تحصیلی در مدارس خریداری شده و موجود است.

وی با تاکید بر اینکه حضور دانش آموزان در مدارس منوط به رعایت بهداشت فردی و داشتن ماسک و دستکش است، افزود: بازدید از مدارس توسط تیم های نظارتی آموزش و پرورش و کارشناسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان به‌صورت مستمر انجام می شود.

میدان رو از ثبت وضعیت سلامت دانش آموزان، معلمان و کارکنان در سایت salamat.gov.ir خبر داد و گفت: آزمون امتحانات نهائی در هر مکان یک بار در روز و در صورت تکرار آزمون برای گروه بعدی به فاصله حداقل 2 ساعت و با رعایت پروتکل بهداشتی صورت خواهد گرفت.

حقیقی، معاون فنی مرکز بهداشت آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: در نظر گرفتن فضای ایزوله برای دانش آموزان مشکوک و دارای بیماری خاص در فرآیند برگزاری امتحانات ضروری است.

وی با تاکید بر لزوم ضدعفونی حوزه های آزمون گفت: تیم های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آماده همکاری با مراقبین سلامت آموزش و پرورش هستند.

«بهرام مغفرت‌جو» رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه عنوان کرد: با توجه به تعیین تاریخ 17 خرداد برای شروع امتحانات نهائی پایه دوازدهم، آموزش و پرورش تمهیدات لازم را برای ضدعفونی کردن مدارس و رعایت پروتکل های وزارت بهداشت فراهم کرده و باید در جهت توجیه و آموزش دانش آموزان اقدام کنیم.

این مقام مسئول گفت: حدود 27 هزار دانش آموز پایه دوازدهم استان در آزمون نهائی رشته های مختلف بصورت حضوری شرکت می کنند.

مغفرت‌جو خاطرنشان کرد: در فرآیند برگزاری امتحانات نهائی خرداد ماه امسال، 247 حوزه اجرایی در 136 مدرسه استان فعال خواهد بود. همچنین ۱۴حوزه تصحیح نیز، در سطح شهرستانهای استان فعال خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار