عبور مصرف روزانه برق از مرز ۴۸ هزار مگاوات

تهران (پانا) - میزان مصرف برق کشور که از ابتدای اردیبهشت امسال روندی صعودی یافته است همچنان در این مدار قرار دارد به گونه‌ای که دیروز به بیش از ۴۸ هزار مگاوات رسید.

کد مطلب: ۱۰۷۵۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
عبور مصرف روزانه برق از مرز ۴۸ هزار مگاوات

‌میزان مصرف روزانه برق روز گذشته (سه شنبه- ۶خرداد) در حالی به ۴۸ هزارو چهار مگاوات رسید که انتظار می رفت با تعطیلات چندروزه مصرف کاهش یابد.

مصرف برق روز گذشته در مقایسه با زمان مشابه پارسال که ۴۱ هزار و ۴۷۷ مگاوات بوده افزایش زیادی داشته است.

افزایش مصرف برق روز گذشته نشان می‌دهد میزان استفاده از وسایل سرمایشی که حدود یک سوم پیک مصرف برق را به خود اختصاص داده‌اند این روزها به دلیل گرمای هوا بیشتر شده است.

بخش خانگی همواره بیشترین سهم را در مصرف برق به خود اختصاص می‌دهد این در حالی است که میزان مصرف برق توسط صنایع روز گذشته به چهار هزار و ۵۷۸ مگاوات رسید.

امسال نیز شرکت تولید، توزیع و انتقال نیروی برق ایرا (توانیر) با هدف جلب مشارکت مشترکان در مدیریت مصرف برق برنامه‌های تشویقی قرار داده است و هر مشترک که مصرف خود را کاهش دهد از پاداش همکاری بهره‌مند خواهد شد.

اما روند مصرف بیانگر آن است که مشترکان همچنان ترجیح می‌دهند از وسایل سرمایشی در این روزهای گرم نهایت استفاده را داشته باشند.

روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها دو هزار و ۵۹۱ مگاوات بود. ۴۵ هزار و ۵۸۱ مگاوات برق نیز دیروز از منابع تجدیدپذیر تولید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار