برای مدیر دبستان شهید همّت:‌ نقش و نگاری که از دل بر دفتر نشست!

تهران (پانا) - عشق تا در دل است!‌ نه دیده می‌شود نه شنیده!‌ شاید فقط حس شود در طراوت یک لبخند یا محبت یک کلام!‌ اما کار هنر دقیقا چیزی بیش از این است! و از همین جا شروع می‌شود!‌کم نیستند مدیران خوش صحبت و همدل!‌ ولی کسی را که جوشش عشق و هنر ردپایی چنین دل انگیز بر صفحه دفتر رسمی و عادی بگذارد بسیار نادر است!‌ او نگین دلدادگی معلمان شاهرود است.

کد مطلب: ۱۰۷۵۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
برای مدیر دبستان شهید همّت:‌  نقش و نگاری که از دل بر دفتر نشست!

برای او -مدیر دبستان شهید همت- از همین بهار و از همین اردیبهشت وام گرفته‌ام چرا که نسبتی با همین گل‌هایی دارد که بر دفتر سرد و روزمره حضور و غیاب مدرسه روییده است! از دست و دلی که بی گمان عاشق است! عاشق کارش!‌ عاشق همکارانش و البته همه این‌ها مدیون سرچشمه این عشق یعنی دانش‌آموزان مدرسه است. دانش‌آموزانی که فرقی ندارد در مدرسه نسیبه پارسال باشد یا شهید همت امسال؛‌ او عاشق بچه‌هاست!

اگر بهار اثر گذار بر زمین سرد و تیره است! هنر خانم زینت آت لو که امروزه خود را می‌رود تا نماد و اسطوره‌ای برای فرهنگیان شاهرود معرفی کند! اسطوره‌ای که از تمام ظرفیت‌های هنری، مدیریتی، ارزشی و .... استفاده می‌کند تا مدرسه را به تعالی برساند که تمام جوانب‌های مختلف آن در سندهای گوناگون مدیریتی و بالادستی در نظر گرفته شده است!‌

دفتر حضور و غیاب، دفتری نه چندان خوشایند است بار منفی دارد! گویی تو متهمی هستی که باید ثابت کنی که نیستم و سروقت حاضر شده‌ام! چهره ی خشک یک رسمیت می‌تواند در ابتدای ورود معلم به مدرسه در همین دفتر رقم بخورد! پس خانم آت لو عبور کرده است از اکتفا تنها به یک احوال پرسی گرم و صمیمی و یا حتی لبخندی و چای گرمی!‌ او برای همکارانش، برای مدرسه اش و برای رسالتش؛ بر دفتر ساده روزانه حضور غیاب نقش می‌کشد، گل در گل ! بهار در بهار! و می‌نویسد از احساسی که او را اینگونه برانگیخته است تا عشق خود را به بچه‌های مدرسه، زندگی و همکارانش هدیه دهد.

کار نوآورانه این هنرمند که بوم نقاشی و دفتر دلنوشته خود را همین دفتر یک ساله به بایگانی سپرده شده انتخاب کرده است!‌ در واقع او برای مدرسه و آموزش و پرورش ارزش و احترام فوق العاده ای قائل شده است که چنین تلاشی را برای نزدیک شدن بیشتر به مفهوم اصلی آموزش و پرورش یعنی دانش‌آموز و معلمش انتخاب کرده است.

دفترش به رسم یادگار و برای ماندگاری در تاریخ آموزش و پرورش به موزه دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) سپرده خواهد شد!‌ تا دست آموزش و پرورش خالی نباشد از نشان‌های زیبای معلمی! ضرورتی که حلقه مفقوده ما و آینده خواهد بود!

* روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شاهرود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار