صمد نیکخواه بهرامی : با این شرایط اولویت اولم سلامتی است

تهران (پانا) - تعویق مسابقات ورزشی به دلیل شیوع کرونا و احتمال ازسرگیری مسابقات این روزها سرتیتر اخبار ورزشی است. ورزشکاران در این دوران مشغول برگزاری تمرینات خود هستند اما آینده برای آنها همچنان مبهم است.

کد مطلب: ۱۰۷۵۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
صمد نیکخواه بهرامی : با این شرایط اولویت اولم سلامتی است

به‌گزارش ایران، تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات جام جهانی 2019 چین موفق شد به عنوان برترین تیم آسیایی مجوز حضور در مسابقات المپیک توکیو را کسب کند و برای سومین بار در تاریخ برگزاری این مسابقات در این رویداد بزرگ حضور یابد که البته تعویق المپیک توکیو برنامه ملی‌پوشان را تغییر داد. یکی از این ملی‌پوشان صمد نیکخواه بهرامی است؛ مهاجم کهنه‌کار تیم ملی بسکتبال که در امریکا زندگی می‌کند و در حال حاضر با شیوع کرونا هیچ برنامه‌ای برای آینده ندارد.

صمد نیکخواه بهرامی، فوروارد تیم ملی بسکتبال در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» صحبت‌های خود را این گونه آغاز کرد: «کرونا تأثیر بسیار زیادی بر زندگی مردم در کل دنیا داشته و با شیوع این ویروس آینده‌مان کاملاً مبهم است. این ویروس باعث شد تا مسابقات المپیک توکیو به تعویق بیفتد و مسئولان برگزاری مسابقات در ابتدا سال 2021 را زمان برگزاری المپیک اعلام کردند که البته این تاریخ هم احتمالی بود و اکنون پیشنهاد شده تا المپیک در سال 2022 برگزار شود. صعود تیم ملی به المپیک اتفاق بزرگی بود و امیدوارم با پایان بحران کرونا در المپیک با تیم ملی باشم.» او اظهار کرد: «به عنوان یک ورزشکار در یکی، دو هفته اول به آینده ورزش بعد از کرونا فکر می‌کردم اما با این شرایط اولویت اولم سلامتی است و پس از آن به بسکتبال فکر می‌کنم و بیشتر نگران سلامتی دوستان و اقوامم هستم. ورزش در مجموع بخش کوچکی از تأثیر کرونا را نشان می‌دهد و قطعاً مردم در میان اطرافیان خود افرادی را دیدند که به این ویروس مبتلا شدند و برخی هم نزدیکان خود را از دست دادند که این موضوع واقعاً غم انگیز است.» کاپیتان تیم ملی بسکتبال درخصوص آینده ورزشی‌اش این گونه صحبت کرد: «برای آینده یعنی حضور در تیم ملی بسکتبال ایران، حضور در المپیک و یا فصل بعد رقابت‌های لیگ بسکتبال هیچ برنامه‌ای ندارم به این دلیل که هنوز هیچ چیزی قطعی نشده و هیچ ورزشکاری نمی‌تواند درخصوص آینده خود صحبت کند.»

کاپیتان تیم ملی بسکتبال امسال در ترکیب تیم مهرام قرار گرفت و اواخر فروردین ماه با شیوع کرونا در کشور، فدراسیون بسکتبال بدون مشخص کردن قهرمان لیگ 98-99 پایان لیگ را اعلام کرد. کاپیتان مهرام و تیم ملی بسکتبال درخصوص این موضوع اظهار کرد: «در زمان برگزاری مسابقات لیگ همه بازیکنان نگران این ویروس بودند و این موضوع باعث شد تا فدراسیون بسکتبال چنین تصمیمی بگیرد. البته فدراسیون بسکتبال مجبور شد تا لیگ را مختومه اعلام کند اما امیدوارم با این تصمیم فدراسیون، حقی از تیمی ضایع نشده باشد.» نیکخواه بهرامی در پاسخ به این سؤال که روزهای خود را در قرنطینه چگونه می‌گذراند؟ افزود: «در خانه هستم و روزهایم را با تمرین کردن می‌گذرانم. روزی چند ساعت تمرین می‌کنم تا آمادگی ام را از دست ندهم. کل مردم دنیا شرایط سختی را تحمل می‌کنند و امیدوارم که هر چه زودتر دنیا از شر این ویروس راحت شود و به روزهای گذشته‌مان بازگردیم.»

کاپیتان تیم ملی بسکتبال در خصوص شرایط آمریکا برای مبارزه با کرونا گفت: «خوشبختانه در اینجا همه مردم رعایت می‌کنند و خیلی زود برای مبارزه با این ویروس دست به کار شدند. حدود یک ماهی است که اماکن عمومی شامل اداره هــــــا تعطیل است و همه در خانه‌های خود هستند. البته این موضوع تنها به اینجا اختصاص ندارد و مردم کشور ما هم بخوبی می‌دانند که چگونه این ویروس را شکست دهند. ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم و قطعاً با رعایت مسائل بهداشتی به زودی آثار این ویروس از کل جهان پاک خواهد شد. در مورد کرونا همه چیز به خودمان بستگی دارد.» او با اشاره به این موضوع که حقیقتاً دلم برای خیلی چیزها تنگ شده است، بیان داشت: «برخی مواقع به گذشته فکر می‌کنم یاد دلتنگی‌هایم می‌افتم. دیدار با دوستان و آشنایان و زندگی طبق روال گذشته از جمله دلتنگی‌های من است. علاوه بر این دلم برای بسکتبال هم خیلی تنگ شده و دوست دارم که هرچه زودتر در حضور هواداران بسکتبال بازی کنم. دلم برای بازیکنان تیم ملی و بازی کردن در تیم ملی کشورم تنگ شده است. زمانی که ما وارد محدودیت‌ها و بحران‌ها می‌شویم، متوجه می‌شویم که چه چیزهایی را از دست دادیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار