صیدلو خبر داد

طراحی سوالات امتحانات نهایی متناسب با شیوه آموزش در دوره کرونا

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران از طراحی سوالات امتحانات نهایی متناسب با شیوه آموزش در دوره کرونا، خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۵۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
طراحی سوالات امتحانات نهایی متناسب با شیوه آموزش در دوره کرونا

به گزارش ایرنا، محمد صیدلو با تاکید بر برگزاری امتحانات پایه دوازدهم به صورت حضوری، گفت: سوالات امتحانات نهایی متناسب با شیوه فرآیندهای آموزشی دوران کرونا طراحی شده است.

صیدلو با تاکید بر ضرورت توجه به کسب مهارت خواندن و نوشتن در پایه اول ابتدایی در دوران کرونا، افزود: نتایج ارزشیابی نهایی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی براساس ارزشیابی‌های حضوری و مجازی صورت گرفته توسط معلمان با ارائه مستندات لازم به شورای مدرسه ارائه می شود تا جایگاه این شورا بعنوان یک رکن اساسی در مدرسه حفظ شود.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و برگزاری آزمون پایانی در دوره ابتدایی افزود: تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی دوره ی ابتدایی با محوریت معلم و مدیر و طرح در شورای مدرسه انجام می‌شود و ارزشیابی پایانی به شیوه غیرحضوری انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به برگزاری آزمون پایه‌های دهم و یازدهم شاخه نظری و همچنین دروس غیر مهارتی شاخه‌های فنی و کاردانش را به شیوه غیرحضوری اشاره کرد و گفت: آزمون دروس شایستگی‌های فنی و حرفه‌ای ، شاخه‌های فنی و کاردانش بر اساس شیوه نامه ابلاغ شده برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: مدیران و معلمان مدارس موظف هستند برای آن دسته از دانش آموزانی که به دلیل عدم دسترسی به فناوری‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و به هر دلیل دیگری در یادگیری محتوای درسی باقیمانده از زمان تعطیلی مدارس دچار اشکال است، برنامه مشخص جبرانی با محوریت معلم را تعیین کنند.

صیدلو با تاکید بر عملکرد مدیران به عنوان راهبران آموزشی در مدارس، عنوان کرد: باید با اتخاذ تدابیر مناسب در جلسات شورای مدرسه، وضعیت تحصیلی دانش آموزان به ویژه در پایه اول که آغاز دوره تحصیلی‌شان بوده مورد توجه جدی قرار گیرد و در صورتی که یکی از مهارت های خواندن، نوشتن و حروف الفبا را کسب نکرده باشند توسط معلم برنامه مشخصی برای تحقق این امر ارائه شود.

وی اضافه کرد: مدیران و معلمان مدارس موظف هستند برای آن دسته از دانش آموزانی که به دلیل عدم دسترسی به فناوری‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و به هر دلیل دیگری در یادگیری محتوای درسی باقیمانده از زمان تعطیلی مدارس دچار اشکال است، برنامه مشخص جبرانی با محوریت معلم را تعیین کند.

وی با تاکید بر اینکه ارزشیابی نهایی پایه‌های هفتم و هشتم به شیوه غیر حضوری برگزار می‌شود بیان کرد: آزمون نهایی پایه‌های نهم مدارس به صورت حضوری و در سطح مدرسه برگزار می‌شود.

صیدلو با اشاره ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: اولیای محترم نگران یادگیری دانش‌آموزان نباشند زیرا معلمان تلاشگر با همکاری مسئولین مدرسه و مشارکت اولیا ،دانش آموزان را یاری خواهند کرد.

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری (ری یک و ۲)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان (یک و۲) است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار