تقدیر از پژوهشگران جوان در منطقه چهار

تهران ( پانا ) - محمد حسین لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار در نشست صمیمی با دانش آموزان پژوهشگر در اندیشکده تحول، مسیر پژوهش و دانایی را همیشه باز عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۵۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از پژوهشگران جوان در منطقه چهار

نشست صمیمی مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار با دانش آموزان پژوهشگر، مدیر و جمعی از کارشناسان پژوهشسرای آفرینش و اولیای دانش آموزان منتخب با رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی در اندیشکده تحول برگزار شد.

در ابتدای جلسه سعیدی نیا، مدیر پژوهش سرای آفرینش گفت: این دانش آموزان در ایام تعطیلی کرونایی مدارس با استفاده از فضای مجازی و آموزش ها و پشتیبانی غیر حضوری کارشناسان پژوهش سرا توانستند اقدامات و مطالعات مهمی انجام دهند که در مجموع ششصد طرح پژوهشی به پژوهش سرا ارائه شد که تعدادی از این طرح ها در مرحله ثبت اختراع و تولید قرار دارند.

لونی، ضمن قدردانی از تلاش دانش آموزان و تاکید بر جایگاه و اهمیت پژوهش در مدارس افزود: ویروس کرونا همه دنیا را غافلگیر کرد و باید به کادر بهداشت و درمان که سنگ تمام گذاشتند، دستمریزاد گفت. شیوع این ویروس فرصت ماندن در خانه را فراهم آورد. بعضی وقت را به بطالت گذراندند اما برخی از فرصت استفاده کردند و پله های ترقی را پیمودند.

لونی تکمیل کرد: تفکر و اندیشیدن یک مهارت ضروری در زندگی دانش آموزان است. اینکه شما دانش آموزان در این ایام توانستید بهترین استفاده را از اوقات خود داشته باشند و موضوعاتی را به فراخور نیاز مورد بررسی و مطالعه قرار دهید، قابل تحسین است.

وی افزود: مسیر پژوهش و دانایی همیشه باز است مهم این است تهدید ها تبدیل به فرصت ها شوند و چه خوب است که همه دانش آموزان پژوهش را سرلوحه ی فعالیت های خود قرار دهند.

در ادامه دانش آموزان پس از معرفی، هر یک ایده های پژوهشی خود و روند اجرایی آن رونمایی کردند و با مدیر منطقه به گفتگو پرداختند که اختراع کرم ترمیم پوست با بهره گیری از کلاژن ها، ابداع کرم ضد میکروب برای رفع جوش ها از عصاره 9 گیاه و اختراع ماسک ضدعفونی گیاهی و شاهنامه پژوهی بخشی از این گفتگوی علمی بود. در پایان این جلسه از این دانش آموزان با اهدای لوح تقدیر و جوایزی توسط مدیر منطقه تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار