هشدار هواشناسی سطح زرد در غالب نقاط کشور

تهران (پانا) - سازمان اورژانس کشور، هشدار هواشناسی سطح زرد را برای غالب نقاط کشور اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۵۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
هشدار هواشناسی سطح زرد در غالب نقاط کشور

به گزارش روز سه شنبه سازمان اورژانس کشور و بر اساس اعلامیه شماره ۲۸ این سازمان، رشد ابرهای همرفتی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و ناپایداری جو در بعداز ظهرچهارشنبه (فردا) همراه با رگبار باران، گاهی توام با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در زنجان، شمال همدان، جنوب مرکزی، ارتفاعات در استان‌های البرز، غرب مازندران و غرب اصفهان خواهد بود.
بر اساس این گزارش همین وضعیت هوا در روز پنج‌شنبه هشتم خرداد در شمال آذربایجان شرقی و زنجان پیش بینی می شود که در همین روز هم این وضعیت پایان خواهد گرفت و اثر آن همراه با احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه و رخداد تگرگ خواهد بود.
سازمان اورژانس کشور در این زمینه توصیه کرد، از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات اجتناب شود.
در اعلامیه شماره ۲۸ اورژانس کشور، افزایش دما و ماندگاری آن از امروز (سه شنبه) با افزایش میانگین ۳ تا ۶ درجه در غالب نقاط کشور تا روز جمعه (۹ خرداد) پیش بینی شده که همراه با افزایش مصرف آب و انرژی خواهد بود.

در این اعلامیه توصیه شده که در مصرف بهینه انرژی مدیریت و در بخش های مختلف کشاورزی، نظیر باغداران، گلخانه داران، مرغ داری ها و پرورش ماهی تمهیدات لازم انجام شود.

همچنین وزش باد شدید از اواخر وقت سه شنبه (امروز) همراه با گرد و خاک به همراه کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان بویژه منطقه زابل، سمنان، شرق کرمان و شرق هرمزگان پیش بینی شده که این وضعیت تا روز جمعه (۹ خرداد) ادامه خواهد داشت و تحکیم سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و نظایر آن و همچنین پرهیز از تردد غیر ضروری در زمان غبارآلود شدن هوا و سایر اقدامات پیشگیرانه در این زمینه توصیه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار