یک استاد دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: تقویت شبکه‌های آموزش و چهار صدا و سیما برای جبران تعطیلات مدارس

تهران (پانا) - برنامه «گفت‌وگوی علمی» رادیو گفت‌وگو با موضوع برنامه‌های پیشنهادی آموزش و پرورش راهکاری برای جبران تعطیلات و با حضور محمد فقیری استاد دانشگاه فرهنگیان به روی آنتن رفت. 

کد مطلب: ۱۰۷۵۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
یک استاد دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: تقویت شبکه‌های آموزش و چهار صدا و سیما برای جبران تعطیلات مدارس

محمد فقیری درباره طرح به مدرسه آمدن دانش‌آموزان در ایام تابستان گفت: اینکه از دانش‌آموزان بخواهیم در تابستان به مدرسه بیایند کار سختی است و از طرف دیگر همچنان دانش‌آموزان نگران هستند با به مدرسه آمدن، موج کرونا مجدداً آغاز شود و حتی اگر مدرسه رفتن را از هفته بعد اجبار کنیم، ممکن است خیلی‌ها تن به این کار ندهند و فرزندانشان را به مدرسه نفرستند.

وی درباره راهکارهای جبران مدارس بیان کرد: در مناطقی که دسترسی به آموزش مجازی و اینترنت دارند، می‌توان از این روش برای آموزش استفاده کرد اما در برخی از مناطق به ویژه روستاهای استان‌های خراسان و سیستان و بلوچستان این دسترسی‌ها اندک است و حتی خیلی از آن‌ها دسترسی به تلویزیون نیز ندارند.

این استاد دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر ضرورت تقویت شبکه‌های آموزش و چهار صدا و سیما بیان کرد: باید در این شبکه‌ها، اتاق‌های فکری را تشکیل دهیم و معلمان در این اتاق فکرها درباره شیوه تدریس و آموزش و همچنین جزئیات آن‌ها تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

وی افزود: در روستاهای دور دست نیز می‌توان با ارسال فیلم‌های آموزشی و پخش آن‌ها در مساجد که فضای بزرگتری دارند، و با رعایت فاصله لازم، دانش‌آموزان را آموزش داد.

فقیری با تصریح بر اینکه بیش از ۸۰ درصد از دغدغه آموزش و پرورش، کتاب‌های درسی و آموزش است، از بحران‌های روحی و روانی دانش‌آموزان در ایام کرونا گفت و بیان کرد: امروز در کشور بیش از پنج هزار خانواده، حداقل یکی از اعضایشان را از دست داده‌اند و بنابراین توجه به هوش هیجانی خیلی مهم تر از ضریب هوشی و مسائل آموزشی است.

استاد دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: آموزش و پرورش می‌تواند با فرستادن مشاور به شهرستان‌ها و روستاها نقش مهمی را در بهبود حوزه تربیت دانش‌آموزان ایفا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار