مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

ضرورت توجه به کسب مهارت خواندن و نوشتن در پایه اول ابتدایی در دوران کرونا

تهران(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در آستانه ایام برگزاری امتحانات دانش‌آموزان عنوان کرد مدیران و معلمان مدارس موظف هستند برای آن دسته از دانش‌آموزانی که به دلیل عدم دسترسی به فناوری، برنامه‌های تلویزیونی و یا به هر دلیل دیگری در یادگیری محتوای درسی باقیمانده از زمان تعطیلی مدارس دچار اشکال هستند، برنامه مشخص جبرانی با محوریت معلم مربوطه تعیین کنند.

کد مطلب: ۱۰۷۵۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به کسب مهارت خواندن و نوشتن در پایه اول ابتدایی در دوران کرونا

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به قرار گرفتن در ایام امتحانات دانش‌آموزان گفت: نتایج ارزشیابی نهایی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی براساس ارزشیابی‌های حضوری و مجازی صورت گرفته توسط معلمان با ارائه مستندات لازم، به شورای مدرسه ارائه می‌شود تا جایگاه این شورا به عنوان یک رکن اساسی در مدرسه حفظ شود.

او با تاکید بر عملکرد مدیران به عنوان راهبران آموزشی در مدارس اظهار کرد: باید با اتخاذ تدابیر مناسب در جلسات شورای مدرسه، وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان به ویژه در پایه اول که آغاز دوره تحصیلی‌شان بوده مورد توجه جدی قرار گیرد و در صورتی که یکی از مهارت‌های خواندن، نوشتن و حروف الفبا را کسب نکرده باشند، توسط معلم برنامه مشخصی برای تحقق این امر ارائه شود.

صیدلو با اشاره به شیوع بیماری کرونا و برگزاری آزمون پایانی در دوره ابتدایی گفت: تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی دوره‌ ابتدایی با محوریت معلم و مدیر و طرح در شورای مدرسه انجام می‌شود و ارزشیابی پایانی به شیوه غیرحضوری انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد: مدیران و معلمان مدارس موظف هستند برای آن دسته از دانش‌آموزانی که به دلیل عدم دسترسی به فناوری‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و به هر دلیل دیگری در یادگیری محتوای درسی باقیمانده از زمان تعطیلی مدارس دچار اشکال هستند، برنامه مشخص جبرانی با محوریت معلم را تعیین کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ارزشیابی نهایی پایه های هفتم و هشتم به شیوه غیرحضوری برگزار می‌شود تصریح کرد: آزمون نهایی پایه‌های نهم مدارس به صورت حضوری و در سطح مدرسه برگزار می‌شود.

صیدلو با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار کرد: اولیای محترم نگران یادگیری دانش‌آموزان نباشند، زیرا معلمان تلاشگر با همکاری مسئولین مدرسه و مشارکت اولیا، دانش‌آموزان را یاری خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در ادامه برگزاری آزمون پایه‌های دهم و یازدهم شاخه نظری و همچنین دروس غیرمهارتی شاخه‌های فنی و کاردانش را به شیوه غیرحضوری دانست و افزود: آزمون دروس شایستگی‌های فنی و حرفه‌ای، شاخه‌های فنی و کاردانش بر اساس شیوه نامه ابلاغ شده برگزار خواهد شد.

او با تاکید بر برگزاری امتحانات پایه دوازدهم به صورت حضوری خاطرنشان کرد: سوالات امتحانات نهایی متناسب با شیوه فرایند آموزش در دوران کرونا طراحی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار