برای دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا نهم (دوره اول متوسطه) دارای مشکلات یادگیری؛

انتشار کتاب «انگلیسی ویژه آموزش زبان انگلیسی به دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری»

تهران (پانا) - کتاب « انگلیسی ویژه آموزش زبان انگلیسی به دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری» نوشته هایده ووسکه با ترجمه احمد رمضانی (عضو هیئت علمی سازمان پژوهش  و برنامه ریزی آموزشی) و شیرین صالحی از سوی نشر بوی کاغذ منتشر شد.

کد مطلب: ۱۰۷۵۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
انتشار کتاب «انگلیسی ویژه آموزش زبان انگلیسی به دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری»

تلاش برای اثربخش کردن یادگیری زبان برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیازمند داشتن الگوهایی درست است. هدف از ترجمه و متناسب‌سازی این کتاب ارائه مدلی تمرین‌شده برای آموزش زبان انگلیسی به دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری، به ویژه دانش‌آموزان دارای کم‌توانی هوشی است. به همین دلیل متناسب‌سازی زبانی و فرهنگی دو اصلی بود که برای قابل استفاده شدن و کاربردی شدن متن اهمیت داشت. از یک سو ویژگی‌های متناظر زبان فارسی به عنوان زبان اول برای دانش‌آموزان ایرانی مدنظر قرار گرفت و از سویی دیگر، نکات فرهنگی متناسب‌سازی شد. به این ترتیب، بخش‌هایی از کتاب حذف و مواردی نیز متناظر با فرهنگ و زبان بومی اضافه شد.

اصل کتاب"English Special" در برلین و به عنوان منبع درس زبان انگلیسی برای دانش‌آموزان آلمانی‌زبان تدوین شده است. گروه هدف اصلی کتاب دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا نهم (دوره اول متوسطه) دارای مشکلات یادگیری است، دانش‌آموزانی که به واسطۀ عقب‌ماندگی ذهنی، آسیب بینایی، شنیداری، حرکتی، آشفتگی‌های هیجانی یا محرومیت‌های محیطی، فرهنگی و اقتصادی در یادگیری مشکل دارند.

گروه مخاطب این کتاب دانش‌آموزان دوره متوسطۀ اول دارای مشکلات یادگیری است و از آن می‌توان در مدارس ویژه، مراکز حمایتی (مراکزی که دوره‌های تکمیلی به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند) و همچنین در کلاس‌های تطبیقی در دوره‌های دبستان، متوسطه اول و … نیز استفاده کرد. این کتاب می‌تواند مورد استفاده پژوهشگران، معلمان و سیاست‌گذاران آموزشی قرار بگیرد.

کتاب با دارا بودن کاربرگ‌های آموزشی در ۱۰ فصل و ۱۴۱ صفحه در قطع رحلی به قیمت ۳۸ هزار تومان در شمارگان ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار