آزمون واکنش به تهدید روی میز سلطانی‌فر؛ فصل امتحانات برای وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال آغاز شد

بررسی دو سناریو وزارت ورزش در برابر تهدید به کناره‌گیری از لیگ برتر

تهران (پانا) - مثبت شدن تست کرونا ویروس چند بازیکن لیگ برتری و تلاش گسترده برخی باشگاه‌ها برای تعطیل شدن کامل دیدارهای این فصل، ممکن است با تصمیماتی جدید درباره ادامه دیدارهای این فصل روبرو همراه شود.

کد مطلب: ۱۰۷۵۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آزمون واکنش به تهدید روی میز سلطانی‌فر؛  فصل امتحانات برای وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال آغاز شد

پس از اینکه ستاد مقابله کرونا در ورزش، اعلام کرد که از اواخر خرداد مسابقات فوتبال در ایران می‌تواند از سر گرفته شود و تیم‌ها پس از انجام تست کرونا ویروس، مجوز آغاز تمرینات را بدست خواهند آورد، روند تست‌گیری تیم‌های لیگ برتری آغاز و در همان ابتدا باشگاه سایپا به صورت رسمی اعلام کرد که یکی از بازیکنان این تیم با تست کرونا ویروس مثبت روبرو شده است و باید قرنطینه شود.

پس از سایپا، نوبت به گل گهر سیرجان رسید که خبر از مثبت شدن تست تعدادی از بازیکنانش را دهد، عددی که به صورت رسمی اعلام نشد اما برآوردها بین 4 تا 8 تست مثبت در این تیم را نشان می‌دهد که احتمالا از این تعداد 4 تست مربوط به بازیکنان است. پس از گل گهر، نوبت به پرسپولیس رسید که از مثبت اعلام شدن تست دو عضو کادر تدارکات تیم خبر دهد و تراکتور تبریز که بیشترین تلاش را برای تعطیل شدن لیگ برتر انجام داده بود، از 4 تست مشکوک خبر داد.

روند اعلام نتایج تست‌ها هر چند فعلا تکمیل نشده است اما سیری کاملا طبیعی را دنبال می‌کند و در کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس هم که قصد ادامه دیدارهای این فصل را دارند، تست مثبت دیده می‌شود اما در ایران با همان اعلام اولیه مثبت اعلام شدن تست چند فوتبالیست، تلاش برای باز کردن پرونده شکست خورده تعطیل شدن لیگ برتر از سوی برخی تیم‌ها آغاز شد و روز گذشته 4 تیم لیگ برتری « تراکتور تبریز، ماشین‌سازی تبریز، شهر خودرو مشهد و نساجی قائمشهر » که تیم‌های خصوصی لیگ برتر محسوب می‌شوند، با ارسال نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان رسما تهدید کردند در صورتی که با درخواست آنها مبنی بر تعطیل شدن لیگ برتر موافقت نشود، آنها از ادامه رقابت‌های لیگ برتر کنار خواهند کشید.

نامه بلند 4 باشگاه برای مسعود سلطانی‌فر شاید تنها جنبه تهدید داشته باشد، اما می‌تواند برای وزارت ورزش و جوانان آزمون مهمی باشد که دو سناریو دارد.

سناریو شماره یک

سناریو اول این است که وزارت ورزش در برابر فشارها و تهدیدها تسلیم خواهد شد و تصمیمی خواهد گرفت که این باشگاه‌ها به آن علاقه دارند و فدراسیون فوتبال رسما مسابقات این فصل را نیمه تمام اعلام کند.

هر چند نیمه تمام ماندن لیگ برتر درخواست اول این باشگاه‌هاست اما هیچ یک از آنها فرمولی برای قهرمان، تعیین سهمیه‌ها و تیم‌های سقوط کرده به دسته پایین و صعود کرده به دسته بالاتر ارائه نکرده‌اند. حال در این میان اگر وزارت ورزش مسابقات را نیمه تمام اعلام کند، احتمالا با تصمیمی از سوی فدراسیون فوتبال براساس رویه‌ای که فرانسه در پیش گرفت، پرسپولیس به عنوان قهرمان معرفی خواهد شد، تصمیمی که صدای اعتراض برخی تیم‌ها و به ویژه یکی از تیم‌های متمول را بلند خواهد کرد و آنها شاید نامه تهدیدآمیز دوم را هم روانه این وزارت‌خانه کنند و اینبار عدم تعیین قهرمان را شرط حضور در فصل بعد عنوان کنند.

سناریو شماره 2

اما در سناریو دوم وزارت ورزش بدون توجه به تهدیدها راه خود را ادامه خواهد داد و براساس رویه‌ای که در بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی در پیش گرفته شده است، لیگ برتر را ادامه خواهد داد.

این سناریو که احتمال پیاده شدن آن توسط وزارت ورزش بیشتر از سناریو اول است، در صورتی که پیاده شود باید منتظر ماند و دید که رفتار 4 باشگاه تهدید کننده چگونه خواهد بود و آیا آنها تهدید خود مبنی بر کنار کشیدن از لیگ برتر را اعمال خواهند کرد یا این موضوع تنها در حد یک تهدید باقی خواهد ماند.

اگر این باشگاه‌ها از تهدید خود کنار بکشند که اتفاقی رخ نمی‌دهد اما اگر 4 باشگاه ذکر شده بر موضع خود پافشاری کنند، زمان آزمون بزرگ برای فدراسیون فوتبال ایران فر خواهد رسید و این فدراسیون است که باید بین اجرای قانون و فشارهای همه جانبه برای عدم اجرای قانون، یکی را انتخاب کند.

براساس آئین نامه، اگر تیمی در 2 مسابقه رسمی لیگ حضور پیدا نکند، از جدول مسابقات حذف خواهد شد و به 2 دسته پایین‌تر سقوط می‌کند و ادامه رقابت‌ها بدون حضور این تیم پیگیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار