تیمار گاندوهای مجروح در سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اعلام کرد به مناسبت روز تنوع زیستی از تمساح های مرکز نگهداری و تیمار ریکوکش در استان بازدید شد.

کد مطلب: ۱۰۷۵۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان اظهار کرد: مرکز پرورش تمساح پوزه کوتاه مردابی، یک مرکز فعال و دارای چندین فاز تحقیقاتی است که بصورت شبانه‌روزی با رصد و زیر نظر داشتن گاندوها در حال فعالیت است.
او ادامه داد: این مرکز با یک برنامه حفاظتی، مراقبتی، درمانی، تحقیقاتی مشخص و دقیق همه روزه در حال انجام کار است، این برنامه ها شامل دسته بندی های متعدد نگهداری، پایش، مطالعات و ...می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این برنامه و بازدید که با تلاش و همراهی بخشی از دوستداران حیات وحش و فعالان محیط زیست، به نمایندگی آقای مرادقلی صورت گرفت، برنامه تهیه و توزیع خوراک و تغذیه دستی گاندوها، پایش زیستگاه های گونه، بیومتری و چکاپ گونه های موجود در مرکز، با همکاری محیط بانان و همیاران انجام شد.
او ضمن قدردانی از این اقدام دوستداران حیات وحش اشاره کرد: طی این حرکت خداپسندانه، تیمار و درمان یک سر گاندو زخمی که در زیستگاه های منطقه دچار آسیب و جراحت از ناحیه دست شده بود نیز با موفقیت انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار