سفیر ایران در کاراکاس: انتقال 9 تُن طلا از ونزوئلا به ایران، شایعه رسانه‌های مغرض است

تهران (پانا) ‌- سفیر ایران در ونزوئلا تاکید کرد خبر انتقال 9 تُن طلا از ونزوئلا به ایران به‌عنوان بهای سوخت شایعه‌ای بیش نبوده و کاملاً نادرست است و از سوی رسانه‌های مغرض منتشر شده است.

کد مطلب: ۱۰۷۵۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
سفیر ایران در کاراکاس: انتقال 9 تُن طلا از ونزوئلا به ایران، شایعه رسانه‌های مغرض است

به گزارش العالم، حجت‌الله سلطانی گفت: «نفتکش ایرانی فورچون تخلیه محموله خود را در بندر الپالیتو آغاز کرده و ۳ نفتکش دیگر هم به راه خود به سوی ونزوئلا ادامه می‌دهد. برای دو نفتکش ایرانی که به ونزوئلا رسیدند هیچ گونه مزاحمت قابل توجهی ایجاد نشده است. نفتکش‌های ایرانی حامل سوخت و مواد لازم برای فعالیت پالایشگاه‌های ونزوئلا هستند و این مواد در چارچوب پروتکل‌های بین‌المللی به این کشور انتقال یافته است.»

سفیر ایران در ونزوئلا ورود نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا را روزی بزرگ و تاریخی برای دو ملت ایران و ونزوئلا و یک پیروزی برای جامعه بین‌المللی توصیف کرد و ادامه داد: «ایالات متحده ناگزیر شد پایبندی خود به پیمان‌های بین‌المللی از جمله آزادی تجارت و دریانوردی را نشان دهد و ورود نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا ثابت کرد که آمریکا ناگزیر است به پیمان‌های بین‌المللی احترام بگذارد.»

سلطانی تصریح کرد: «تحریم‌های آمریکا بر ضد ونزوئلا یکجانبه هستند و ایران و شمار دیگری از کشورها آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند. خروج آمریکا از برجام موجب شد که دیگر کشورها هم آن را به رسمیت نشناسند و در صدد دورزدن آن برآیند.»

سفیر ایران در ونزوئلا تاکید کرد: «اکنون تحریم‌های آمریکا تاثیر و کارایی خود را از دست داده و دیگر مانند گذشته تاثیرگذار نیست.»

سلطانی افزود: «خبر انتقال 9 تُن طلا از ونزوئلا به ایران به‌عنوان بهای سوخت شایعه‌ای بیش نبوده و کاملاً نادرست است و از سوی رسانه‌های مغرض منتشر شده است. مراکز تصمیم‌گیری در ایالات متحده هنوز هم موضوع را به خوبی می‌دانند که اقدام ایران در انتقال سوخت به ونزوئلا برخلاف قوانین بین‌المللی نبوده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار