گفت‌وگو با گادوین منشا، مهاجم نیجریه‌ای گل گهر

مهم ادامه لیگ است نه اینکه چه کسی بهترین گلزن می شود

با آغاز لیگ، خواهید دید که از قبل هم بهتر خواهم بود بن عطیه و سیدجلال، سرسخت‌ترین مدافعانی بوده‌اند که مقابل‌شان بازی کرده‌ام

تهران (پانا) - گادوین منشا یکی از بازیکنان خارجی لیگ برتر فوتبال ایران است که حالا به یکی از بازیکنان باسابقه این رقابت‌ها هم تبدیل شده است.

کد مطلب: ۱۰۷۵۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مهم ادامه لیگ است نه اینکه چه کسی بهترین گلزن می شود

به‌گزارش ایران، او پس از اینکه یک فصل در پیکان حضور داشت و خود را به‌عنوان یک مهاجم گلزن مطرح کرد، به پرسپولیس پیوست و 2 فصل و نیم در جمع سرخپوشان پایتخت به میدان رفت. او در ادامه نیم فصل برای استقلال بازی کرد و در نیم فصل اول سال 2019 به عجمان امارات رفت ولی در این تیم توفیقی به دست نیاورد تا دوباره راهی لیگ ایران شود. منشا این بار و از نیم فصل دوم به گل گهر پیوسته تا خط حمله سیرجانی‌ها با حضور این بازیکن 30 ساله نیجریه‌ای تقویت شود. او در خصوص اینکه در این مدت که فوتبال به خاطر کرونا تعطیل بود، چه برنامه و سرگرمی داشته، چنین توضیح داد: «راستش من هم در این مدت مثل خیلی‌ها تلویزیون می‌دیدم، موسیقی گوش می‌دادم و با خانواده و دوستان ارتباط تصویری برقرار می‌کردم تا هر طور که شده خودم را سرگرم کنم. بعضی مواقع تمرین می‌کردم و یک سری کارهای جانبی دیگر انجام می‌دادم. البته مدتی هم اخیراً برای دیدار با دوستان و خانواده‌ام به ایتالیا رفته بودم و برگشتم.»

او درباره حال و هوای ایران در دوران مقابله با کرونا چنین نظر داد: «من در این مدت بیشتر تهران بودم و فقط 3 روز به سیرجان رفتم اما فضای قرنطینه خاصی را در سیرجان ندیدم. البته وقتی به سیرجان آمدم، فهمیدم که این شهر در وضعیت سفید قرار دارد که قابل توجیه است. در تهران هم اوایل بهتر بود. البته نه مانند دیگر شهرهای بزرگ دنیا که دیده بودم ولی به نظرم بیشتر از نیمی از مردم در خانه‌های‌شان مانده بودند. خیلی از مغازه‌ها چه به اجبار و چه به خواسته خودشان تعطیل بودند ولی به هیچ عنوان قرنطینه صددرصدی نبود.» منشا از زمانی که به‌ گل‌گهر پیوسته در 4 بازی 246 دقیقه برای این تیم به میدان رفته و یک گل هم برابر تراکتور به ثمر رسانده است. اینکه او از بازی در سیرجان چه حسی دارد، می‌تواند جالب توجه باشد: «من از نیم فصل دوم به گل گهر آمده‌ام و خیلی خوشحالم که دوستان خوبی در سیرجان دارم. شرایطم خوب است و در کل از اینکه در اینجا هستم، خوشحالم.»

منشا خودش یکی از بهترین گلزنان لیگ ایران در چند سال اخیر بوده و 15 گل برای پیکان، 12 گل برای پرسپولیس (لیگ برتر و آسیا)، یک گل برای استقلال و یک گل هم برای گل گهر به ثمر رسانده است. در حال حاضر عیسی آل کثیر، مهاجم صنعت نفت و شهریار مغانلو مهاجم پیکان با 10 گل در صدر جدول گلزنان قرار دارند و مهدی قائدی بازیکن استقلال با 9 گل در رده دوم است. منشا درباره اینکه چه بازیکنی شانس بیشتری برای آقای گلی دارد، گفت: «به نظرم هم‌اکنون موضوعی که از همه چیز مهم‌تر است، ادامه لیگ است. مهم نیست که چه کسی بهترین گلزن می‌شود. خوشبختانه حالا هم اعلام شد که لیگ ادامه پیدا می‌کند تا از این سردرگمی خارج شویم. من خیلی دوست دارم که لیگ هر چه زودتر آغاز شود و لحظه شماری می‌کنم تا دوباره به زمین مسابقه برویم.» با توجه به جایگاه پرسپولیس، فکر می‌کنی این تیم بتواند برای چهارمین بار پیاپی قهرمان شود؟ منشا به این سؤال چنین پاسخ داد:«فارغ از اینکه من در پرسپولیس بوده‌ام و این تیم را دوست دارم، علاقه دارم که این تیم قهرمان شود. البته با توجه به 10 امتیازی که پرسپولیس بیشتر از بقیه تیم‌ها دارد، احتمال زیادی دارد که پرسپولیس قهرمان شود و به نظرم این اتفاق می‌افتد.»

گویا منشا بابت نیم فصلی که در استقلال بازی کرده، حدود 67 هزار دلار از این باشگاه طلبکار است. او در این خصوص گفت: «استقلال هنوز به من پرداختی نداشته است. من به آنها گفته بودم تا قبل از اینکه از ایران بروم، فرصت دارید به من پول بدهید اما متأسفانه با اینکه چندین بار هشدار دادم، به من پول ندادند و مجبور شدم پرونده را به وکیلم بسپارم و او به فیفا شکایت کرده و الان دیگر موضوع دست من نیست و وکیلم آن را دنبال می‌کند.» فکر می‌کنی باز هم می‌توانی همان منشای گلزن باشی و به گل گهر کمک کنی؟ منشا به این سؤال چنین واکنشی داشت: «بله من دوست دارم همان منشای قبل باشم و حتی از آن هم بهتر. با آغاز لیگ، خواهید دید که از منشای قبل هم بهتر خواهم بود.» این بازیکن نیجریه‌ای درباره اینکه اگر بخواهد به خودش از زمان حضور در لیگ ایران از 1 تا 20 نمره بدهد، گفت: «از زمانی که به ایران آمدم، نمی‌خواهم بگویم که عالی بودم ولی بد هم نبودم و نمره بین 16 تا 17 را به خودم می‌دهم و امیدوارم این عملکردم را در سال‌های آینده در صورتی که در ایران بودم، بهتر کنم ولی در کل از خودم راضی هستم.»

بهترین مهاجمان و مدافعان از نظر منشا
منشا درباره بهترین مهاجمی که در ایران کنارش بازی کرده و مدافعی که بازی جلوی او در ایران برایش سخت بوده هم صحبت کرد:«بهترین مهاجمانی که در ایران کنارشان بازی کرده‌ام، مهدی طارمی و علی علیپور بوده‌اند ولی چون مدت زیادی در کنار طارمی نبودم، علیپور را انتخاب می‌کنم. او بازیکن خوبی است که هم من به او کمک کردم و هم او به من. درباره مدافعانی هم که مقابل آنها بازی کرده ام، باید بگویم بازی مقابل مهدی بن عطیه بازیکن الدحیل قطر خیلی برایم سخت بود. خیلی مدافع خوبی است و در ایران هم باید از سیدجلال حسینی نام ببرم که واقعاً بازی مقابل او سخت است و او هم خیلی مدافع خوبی است.»

واکنش گادوین منشا به مثبت شدن تست کرونا
گادوین منشا، مهاجم نیجریه‌ای گل‌گهر سیرجان که نامش به عنوان یکی از بازیکنانی که تست کرونایش مثبت اعلام شده، در واکنش به این خبر به طرفداری گفت: «قرار است از ما مجدداً تست کرونا بگیرند. به ما گفته‌اند تا جواب قطعی تست مجدد، باید در قرنطینه باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار