استاندار خوزستان: فردا برای روند فعالیت ادارات و اصناف تصمیم‌گیری می‌کنیم

امتحانات پایان سال پایه نهم به شکل حضوری برگزار نمی شود

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان اعلام کرد فردا برای روند فعالیت ادارات و اصناف تصمیم‌گیری می‌کنیم. البته اصنافی که در سامانه سلامت ثبت نام نکرده باشند اجازه بازگشایی نداشته و اگر بازگشایی کنند پلمب می شوند.

کد مطلب: ۱۰۷۵۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خوزستان: فردا برای روند فعالیت ادارات و اصناف تصمیم‌گیری می‌کنیم

به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان، نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و با حضور ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت در محل استانداری برگزار شد.

در این نشست شریعتی عنوان کرد: اکیپ های بازرسی باید تشکیل شود و فرمانداران و مسئولان شهرستان ها موظف به اجرای دستورالعمل های مربوطه هستند.

استاندار خوزستان در پایان این نشست توضیح داد: وضعیت کرونا در استان خوزستان روند افزایشی دارد، اما با تمهیدات و تعطیلی های اخیر از شدت این افزایش کاسته شده است و روند کنترل شده و پایدار است.

او افزود: در عین حال روند همچنان افزایشی است و مردم باید بیشتر رعایت و مراقبت کنند تا این روند افزایشی به سمت خط صاف و پس از آن نزولی حرکت کند و باید پیشگیری و اقدامات موثر در رفتار مردم باشد تا بتوانیم کنترل کنیم.

شریعتی با بیان اینکه انتظار مراقبت بیشتر از سوی مردم به ویژه در اهواز داریم اظهار کرد: با وجود روند افزایشی استان خوزستان استان بیستم است و در رده متوسط شیوع در سطح کشور هستیم اما ممکن است روند صعودی خیز بردارد و لازم است مردم مراقبت بیشتری داشته باشند و علاوه بر اقدامات مسئولان اصلاح رفتار مردم نیز نیاز است تا بتوانیم شرایط را کنترل نماییم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: همچنین تصمیم گرفتیم امتحانات پایان سال پایه نهم به شکل حضوری برگزار نشود و تاکید کردیم که یا نمره نیمسال اول لحاظ شود و یا غیر حضوری و مجازی برگزار شود و یا این که منتظر مانده تا شرایط مهیاتر شود و وضعیت ویروس رو به نزول رود تا بتوانیم شرایط را برای برگزاری آزمون به صورت حضوری فراهم کنیم.

شریعتی ادامه داد: فردا برای روند فعالیت ادارات و اصناف تصمیم‌گیری می‌کنیم. البته اصنافی که در سامانه سلامت ثبت نام نکرده باشند، اجازه بازگشایی نداشته و اگر بازگشایی کنند پلمب می شوند. همچنین اکیپ های بازرسی باید تشکیل شود و فرمانداران و مسئولان شهرستان ها موظف به اجرای دستورالعمل های مربوطه هستند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی نیز شرایطش را برای تست های بیشتر فراهم کند و تعداد آزمایشگاه ها افزایش یابد تا بتوانیم بیماریابی قوی تری نسبت به اکنون داشته باشیم و بتوانیم تماس ها را سریعتر شناسایی کنیم.

شریعتی خاطرنشان کرد: همچنین بنا شد شهرداری ها تبلیغات بیشتری نمایند و بنرها و بیلبوردهای بیشتری در سطح شهرها و معابر نصب کند و اطلاع‌رسانی به مردم بیشتر شود. همچنین صدا و سیما نیز نقش ویژه تری ایفا کند تا بتوانیم مردم را آگاه تر کنیم.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به مکالمه تلفنی خود با رئیس جمهور بیان کرد: رئیس جمهور و مسئولان کشور در این خصوص حساسیت داشته و در تماس هستند تا انشاءالله شرایط خوزستان به شرایط عادی برگردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار