واکنش نماینده مجلس دهم به اظهارات نادری، منتخب مجلس یازدهم درباره بنزین؛

جعفرزاده: بی‌برنامگی عامل گیرکردن نمایندگان مجلس یازدهم در مجلس دهم است

این که مدام مجلس دهم را بزنید کاری درست نمی‌شود. اصلا بکشید، همه مجلس دهمی‌هارا دادگاهی کنید، همه را تیرباران کنید، مشکل شما حل می‌شود؟ کسی که این حرف‌ها را در موضوع بنزبن می‌زند یعنی یکبار قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را نخوانده است و این خیلی بد است/ با غوغاسالاری و گذشته را به رخ کشیدن، کاری انجام نخواهد شد

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در دوره دهم با بیان اینکه نمایندگان مجلس یازدهم در مجلس دهم گیر کرده‌اند و دلیل آن هم بی‌برنامگی است، تاکید کرد: شعار باید پایه و اساس شعور داشته باشد و مبتنی بر یک استراتژی و یک سیاست راهبری باشد، اما این‌ها راهبرد ندارد و فکر می‌کنند با این هوچی‌گری و غوغاسالاری می‌توانند زمان را به جلو‌ ببرند؛ در حالیکه روزی پایان مجلس یازدهم هم خواهد آمد و آن روز باید گزارش عملکرد بدهند. با غوغاسالاری و گذشته را به رخ کشیدن، کاری انجام نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۷۵۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
جعفرزاده: بی‌برنامگی عامل گیرکردن نمایندگان مجلس یازدهم در مجلس دهم است

احمد نادری، نماینده تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز گذشته طی اظهارنظری عنوان کرده بود که اتحاد روسای مجلس و دولت در موضوع بنزین منجر به ریخته شدن خون‌های زیادی شد. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج گفته بود در مجلس دهم، رئیس مجلس یک هماهنگی تمام‌عیار با رئیس قوه مجریه داشته که در واقع اتحاد میان این دو، مخصوصا در زمینه افزایش «گرانی بنزین»، منجر به بروز حوادثی در کشور شد که در آن زمان منجر به «ریخته‌شدن خون‌های به ناحق» زیادی شد. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم اما در واکنش به این صحبت‌ها به خبرنگار پانا گفت: «من بارها گفته‌ام مجلس یازدهم از اینکه برود نبش قبر کند، جنازه را بیرون بیاورد ببیند که فقط استخوان مانده است و بعد استخوان‌ها را بشمارد، به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید. در موضوع بنزین خود ما هم حرف داشتیم اما آقایان حواس‌شان باشد که رهبری تایید کردند و گفتند پشت این کار بایستید و وقتی سران سه قوه تصمیم گرفته‌اند، یعنی نظام یک تصمیم گرفته است. آقایان بدانند که کدام مسیر را طی می‌کنند.»

وی ادامه داد: «این‌ها می‌خواهند بگویند یک اتفاق تلخ افتاد، باید تمهیداتی اتخاذ کنند که این اتفاق تلخ تکرار نشود. یکی از راه‌ها این است که برای یارانه مخصوصا یارانه پنهان فکری کنند. سالیانه ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان پرداخت کردن، عدد بزرگی است. مگر دولت اعلام نکرد من ۹۰۰ هزار میلیارد تومان در چند سال یارانه پنهان پرداخت کردم. این یارانه را که همان هدفمندکردن یارانه‌های حامل‌های انرژی بود و اجرای عدالت در پرداخت حامل‌های انرژی؛ این‌ها بگویند ما برای این برنامه داریم. ما از مجلس یازدهم انتظار داریم که بگویند برای این برنامه داریم، پرداخت یارانه‌ها را هدفمند کردیم، حامل‌های انرژی را اینگونه درست کردیم، الگوی مصرف ساختیم و ... . باید یک چارچوب و برنامه داشته باشند، باید براساس اصول منطقی حرف بزنند. کسی که این حرف‌ها را می‌زند یعنی یکبار قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را نخوانده است و این خیلی بد است.»

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم اضافه کرد: «به جای این حرف‌ها که خون‌های به ناحق ریخته و ... بله اتفاقی افتاد که همه به خاطر آن متاثر هستند، ولی آمدند گفتند اگر ما عقب‌نشینی کنیم هیچ تصمیم دیگری در این حاکمیت نمی‌شود گرفت. ما همان زمان در این باره حرف داشتیم اما زمانی که رهبری فرمودند، دیگر همه تسلیم شدند. اکنون مجلس یازدهم باید کاری کند که این تکرار نشود. راهش هم این است که حامل‌های انرژی را هدفمند کند، یارانه پنهان را حذف کند، الگوی مصرف را در حامل‌های انرژی و مصرف خانگی و تجاری را از هم تفکیک کنند. این افراد خیلی کار دارند اما من نمیدانم چرا مدام دنبال نقش قبر هستند.»

جعفرزاده ایمن‌آبادی ادامه داد: «این افراد در گذشته گیر کرده‌اند، مجلس یازدهم در مجلس دهم گیر کرده است، در حالیکه مجلس یازدهم باید کارهایی را تولید کند که مجلس دوازدهم هم به حرکت بیافتد.»

وی دلیل این گیرکردن را بی‌برنامگی نمایندگان مجلس یازدهم دانست و گفت: «شعار باید پایه و اساس شعور داشته باشد و مبتنی بر یک استراتژی و یک سیاست راهبری داشته باشد، اما این‌ها راهبرد ندارد و فکر می‌کنند با این هوچی‌گری و غوغاسالاری می‌توانند زمان را به جلو‌ ببرند؛ در حالیکه روزی پایان مجلس یازدهم هم خواهد آمد و آن روز باید گزارش عملکرد بدهند. با غوغاسالاری و گذشته را به رخ کشیدن، کاری انجام نخواهد شد. ادامه این حرکت باعث می‌شود این افراد در پایان مجلس بی‌کارنامه باشند. من همه این حرف‌ها را از بابت توصیه اخلاقی بیان می‌کنم، دلم به حال مردم می‌سوزد می‌گویم این تله را باز کنیم این افراد رد شوند.»

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم با بیان اینکه افرادی که موضوع بنزین را امضا کردند، سران قوای نظام جمهوری اسلامی ایران بودند، گفت: «این افراد که صهیونیستی نیستند پس نمایندگان چرا اینگونه برخورد می‌کنند. حال من می‌گویم قبول اصلا یک بی‌تدبیری شد و اتفاقی افتاد و اتفاق هم تلخ؛ اکنون برنامه شما برای عدم تکرار آن چیست؟! بالاخره ۳۷ سنت بنزین تمام می‌شود، ۳۷ سنت یعنی ۷ هزار تومان. از این مبلغ ۳ هزار تومان پرداخت می‌کنند پس بیایید به مردم بگویید که ۴ هزار تومان دیگر آن را از جیب مردم پرداخت می‌کنید و این یارانه پنهان است. هر روز ۵۰ میلیون لیتر بنزین چقدر هزینه دارد؟ پول یکسال آن چقدر می‌شود؟ ۵۰ تا ۸۰ میلیون لیتر بنزین چقدر می‌شود؟ این‌ها را برای مردم تبیین کنید. الان این عدالت است؟ برنامه شما برای حمایت از قشر مستضعف چیست؟ مدام می‌گویند شکاف طبقاتی زیاد شد، فقر زیاد شد، خوب برنامه شما برای فقرزدایی چیست؟.»

وی بیان کرد: «دولت بعد هم اصول‌گرا، اصلا من می‌گویم سوپر اصولگرا؛ بالاخره این دولت سوپر اصولگرا برای اداره کشور پول می‌خواهد یا نه؟ یکبار یک نفر از آن‌ها آمد گفت ۱۲ برنامه داریم، در ندهایت از ۱۲ برنامه‌اش هم رونمایی نکرد. این که مدام مجلس دهم را بزنید کاری درست نمی‌شود. اصلا بکشید. همه مجلس دهمی‌هارا دادگاهی کنید، همه را تیرباران کنید، مشکل شما حل می‌شود؟ الان ما سلطان سکه را اعدام کردیم، سلطان خروس را هم اعدام کردیم هنوز مشکلات کشور به قوت خود باقیست. چون برنامه ندارید، باید برنامه داشته باشید. من نمی‌دانم این‌ها چه می‌گویند. با تشکیل کمیسیون و ریاست ‌و ... این نمایندگان از اول شهریور شروع به کار می‌کنند، آذرماه دولت می‌خواهد بودجه بدهد، این‌ها برای اصلاح نظام بودجه چکار کرده‌اند؟. خط‌مشی‌ها مشخص شده، سیاست‌های ضروری مشخص شده، ضرورت‌ها و اولویت‌ها مشخص شده؛ این‌ها برای این کارها برنامه دارند؟ ما برای همه این‌ کارها برنامه داشتیم. من حاضرم جلسه بگذاریم بیایم همه را بگویم. تازه ما برنامه داشتیم به اینجا رسیدیم. برای ساختاری که رهبری فرمودند و اصلاح ساختار بودجه، ۶۴ فعالیت داشتیم که در بودجه سال ۹۹ ما فقط ۱۳ مورد را توانستیم بیاوریم. آیا این‌ها در سال ۱۴۰۰ می‌توانند ۱۳ رابه ۲۵ برسانند؟ اصلا این‌ها را بلدند؟.»

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه تا شش ماه تخریب جواب می‌دهد، گفت: «بعد از شش ماه مردم می‌گویند مجلس دهمی‌ها رفتند شما خودتان حرف بزنید، آن زمان چه حرفی برای گفتن دارند؟ همه حرف‌ها و همه گفتنی‌ها را هم رسانه‌ها و هم ما گفته‌ایم، ما دوستانه به عنوان آدم‌هایی که چندسال تجربه داریم، می‌گوییم خیلی زود دیر می‌شود و چهار سال زود تمام می‌شود و پایان این چهار سال برنامه می‌خواهد. اگر این‌ها بتوانند خوب عمل کنند نتیجه آن به مردم برمیگردد، باید دعا کنیم این‌ها کار کنند. من نمی‌خواهم بگویم مجلس دهم گل و بلبل بود، می‌خواهیم بگوییم اشتباهی تکرار نشود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار