در سالروز فتح خرمشهر انجام شد:

تجلیل از جانبازان و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی

مشهد(پانا)-با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی از جانبازان و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۰۷۵۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از جانبازان و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم ضمن گرامیداشت روز قدس و سالروز سوم خرداد فتح خرمشهر گفت: تاریخ دفاع مقدس دوررانی ارزشمند و فصل مشترک تمام اقشار و آحاد جامعه است و در این بین، آزادسازی و فتح خرمشهر برای تمام مردم این سرزمین روزی به یاد ماندنی و جاودانه خواهد ماند.

وی افزود: شهر و بندر خرمشهر یک منطقه بسیار استراتژیک بود و از دست دادن آن خسارات فراوانی بر ما وارد می کرد و رزمندگان دلاور اسلام علیرغم همه تحریم های اقتصادی و تسلیحاتی، با توکل بر خدا و پیروی از دستورات امام خمینی (ره) در عملیات بزرگ بیت المقدس توانستند این شهر را از دست مزدوران بعثی آزاد سازند و فصل جدیدی را در دفتر دفاع مقدس آغاز نمایند.

خدابنده تصریح کرد: در عملیات بیت المقدس بالغ بر 17 هزار نیروی عراقی به اسارت نیروهای اسلام درآمدند و معادلات جنگی میان ما و عراق از آنجا تغییر کرد و ما در یک موقعیت برتر نظامی نسبت به دشمن بعثی قرار گرفتیم و این عملیات به یکی از عملیات های مهم و ماندگار تاریخ دفاع مقدس تبدیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر که به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است یک روز عادی در دفتر تقویم روزگار نیست بلکه برگ زرین و نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و تاریخ این سرزمین است و دانش آموزان و جوانان ما هیچگاه نباید ایثارگری ها و فداکاری های رزمندگان اسلام را در این دوران فراموش کنند و ما همیشه باید قدردان این زحمات باشیم.

وی عنوان کرد: توکل بر خدا و پیروی از رهبر کبیر انقلاب در کنار وحدت، انسجام و همدلی نیروهای ارتش، سپاه پاسداران، بسیج و آحاد مردم منجر به آزادسازی خرمشهر شد و بالاترین و بیشترین خسارات و ضربات بر دشمن وارد شد و این پیروزی اعتماد به نفس رزمندگان اسلام را دو چندان نمود به همین دلیل این روز در تاریخ دفاع مقدس بسیار مهم و ماندگار است.

خدابنده در پایان گفت: به فرموده حضرت امام (ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد و رزمندگان دلاور سپاه اسلام وسیله ای شدند تا به امر خدای تبارک و تعالی این فتح الفتوح و آزادسازی صورت گیرد و ما باید همیشه این روز بزرگ را گرامی داریم.

همچنین در ابتدای این مراسم حسین شادکام معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دفاع مقدس یک کتاب ارزشمند و نورانی است و بهترین عنوان برای این کتاب قطعا سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر است که تا ابد در خاطر ما جاودانه خواهد ماند.

در پایان این مراسم توسط مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از جانبازان و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار