تمام نکات درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد+جدول

تهران (پانا) - پیش ثبت‌نام مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی از اول خرداد آغاز شده است و تا ۱۷ خرداد ادامه دارد. مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش نیز شهریه مدارس ویژه دانش‌آموزان شاهد و غیرشاهد را اعلام کرده است.

کد مطلب: ۱۰۷۵۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تمام نکات درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد+جدول

خانواده‌های متقاضی برای پیش ثبت‌نام فرزندان خود باید با ورود به سامانه سجا به‌نشانی saja.medu.ir نسبت به پیش‌ثبت‌نام فرزندانشان اقدام کنند. پس از اتمام مهلت پیش‌ثبت‌نام، افرادی که امتیاز لازم را کسب کرده باشند، برای ارائه مدارک و تکمیل مراحل ثبت‌نام به مدرسه خواهند رفت.

شرایط اختصاصی ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان غیرشاهد

الف. احراز شرایط علمی.
ب. کسب امتیاز لازم.
ج. ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه دهم منوط به کسب شرایط ورود به شاخه و رشته‌ مورد نظر بدون در نظر گرفتن اولویت دانش‌آموز برای ثبت‌نام در فرم شماره 7 هدایت تحصیلی به‌علاوه شرایط علمی ورود به پایه دهم و کسب امتیاز لازم است.
د. در صورتی که دانش‌آموزی به‌علت غیبت موجه موفق به شرکت در امتحانات خردادماه نشده باشد ادامه تحصیل وی منوط به احراز شرایط علمی با احتساب نمرات امتحانی شهریور است.
ه.دانش‌آموزان پایه ششم با اولویت ایثارگری در صورتی که حداکثر در دو درس موفق به کسب مقیاس خوب و مابقی خیلی خوب در خرداد ماه 99 شده باشند می‌توانند ثبت‌نام موقت در پایه هفتم در سامانه سجا را انجام دهند.
و. ادامه تحصیل دانش‌آموزان ابتدایی در صورتی که دو درس از موارد ارزشیابی آنها خوب و مابقی خیلی خوب باشد بلامانع است.
ز. ثبت‌نام دانش‌آموزان قبولی خرداد در پایه سوم دوره اول ابتدایی مدارس شاهد برای ورود به پایه چهارم دوره دوم ابتدایی در مدرسه دیگر شاهد در همان منطقه ادامه تحصیل محسوب شده و نیاز به امتیاز‌بندی مجدد ندارد.
ط. ادامه تحصیل دانش‌آموزان میان‌پایه دوره اول و دوم متوسطه در صورتی که در یک درس فاقد حدنصاب علمی تعیین‌شده باشند با تأیید مدیر آموزشگاه و رعایت سایر مقررات بلامانع است.
ظ. دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه با اولویت ایثارگری چنانچه حداکثر در دو درس کمتر از حدنصاب را کسب کنند می‌توانند در مدارس شاهد ثبت‌نام کنند.

جدول زمان بندی مراحل ثبت‌نام ورودی

شرایط علمی لازم برای ثبت‌نام در مدارس شاهد

پایه اول ابتدایی//

دارا بودن شرایط عمومی و کسب امتیاز لازم
پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی: کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس در خرداد.

دوره اول متوسطه//

پایه هفتم: کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس یا مقیاس خوب در حداکثر یک درس و خیلی خوب در سایر دروس در خرداد.
پایه هشتم و نهم: کسب نمره قبولی در خرداد ماه با معدل کل 18 و نمره حداقل 17 میانگین تکوینی و پایانی خرداد ماه در تمامی دروس.

دوره دوم متوسطه//

پایه دهم: قبولی خرداد ماه در پایه نهم با معدل کل حداقل 17 و نمره سالانه 15 در تمام دروس.
پایه‌های یازدهم و دوازدهم: قبولی خرداد ماه با حداقل معدل 16 و نمره سالانه حداقل 15 در دروس اختصاصی براساس مصوبه شورای‌عالی آموزش و پرورش در رشته تحصیلی مربوط.

پیش‌ثبت‌نام میان‌پایه‌ها از اول مرداد

زمان پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه مدارس شاهد نیز از اول تا دهم مرداد است.
تغییرات بخشنامه ثبت‌نام مدارس شاهد برای سال تحصیلی 1399-1400 بدین شرح است:
1. امتیاز نوه رزمنده هر ماه 5 امتیاز و حداکثر 70 امتیاز.
2. اعمال ضریب 20 برای محاسبه امتیاز معدل.
3. امتیاز خیّر مدرسه‌ساز حذف می‌شود.
4. فرزندان جانبازان تا 24 درصد از پرداخت 40 درصد کمک سرانه مصوبه ستاد اجرایی شاهد استان معاف هستند.
5. ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه دهم منوط به کسب شرایط ورود به شاخه و رشته مورد نظر بدون در نظر گرفتن اولویت دانش‌آموز برای ثبت‌نام در فرم شماره 7 هدایت تحصیلی به‌علاوه شرایط علمی ورود به پایه دهم مندرج در جدول و کسب امتیاز لازم طبق جدول امتیاز‌بندی است.
6. دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه با اولویت ایثارگری دانش‌آموزان جانباز و فرزندان جانبازان تبریز 5 درصد ورودی و ادامه تحصیل چنانچه حداکثر در دو درصد کمتر از حدنصاب نمره را کسب کنند می‌توانند در مدارس شاهد ثبت‌نام کنند.

تحصیل ۳۸۲ هزار و ۱۶۰ دانش آموز در ۱۳۵۰ مدرسه شاهد

به گفته محمدرضا رزاقی، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش آخرین آمار دانش‌آموزان و مدارس شاهد اکنون ۳۸۲ هزار و ۱۶۰ دانش آموز در ۱۳۵۰ مدرسه است.

وی میزان شهریه دریافتی سال آینده را نیز اعلام کرد و گفت: کمک سرانه مشارکت دانش‌آموزان غیر شاهد در دوره ابتدایی حداقل ۴۵۰ و حداکثر ۸۵۰ هزار تومان، در دوره متوسطه اول حداقل ۵۳۰ و حداکثر یک میلیون تومان و در دوره متوسطه دوم حداقل ۶۴۰ و حداکثر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

رزاقی کمک سرانه مشارکت دانش‌آموزان شاهد را نیز اعلام کرد و افزود: وجوه حاصل از ارائه خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه دانش‌آموزان شاهد (فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد و بالاتر)، از محل اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران تأمین و پرداخت می‌شود. بر این اساس کمک سرانه دوره ابتدایی ۴۵۰ هزار تومان، متوسطه اول ۵۲۰ هزار تومان و متوسطه دوم ۶۵۰ هزار تومان است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: وجوه فوق برنامه فرزندان آزادگان و جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد معادل ۷۵ درصد ارقام تعیین شده برای دانش‌آموزان شاهد، از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مابقی آن به عنوان سهم مشارکت از سوی اولیای آنها پرداخت می‌شود.

جدول میزان کمک سرانه مشارکت دانش‌آموزان غیرشاهد و شاهد در دوره‌های مختلف تحصیلی:

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار