رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان در خصوص فعالیت‌های این سازمان در گفتگو با پانا گفت:

شناخت آثار آلودگی محیط زیست اساسی است

کاشان (پانا) - رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان اعلام کرد آثار آلودگی محیط زیست چون به تدریج آشکار می شود، گاهی خسارت‌هایی چشمگیر به دنبال دارد. بنابراین شناخت این آثار و تخریب‌های زیست محیطی بر جغرافیای طبیعی و انسانی یک مساله اساسی است که باید همواره مورد توجه مردم باشد.

کد مطلب: ۱۰۷۵۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
شناخت آثار آلودگی محیط زیست اساسی است

حسین خادمی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: گسترش جوامع انسانی و توسعه شهرنشینی موجب پدیده تخریب منابع طبیعی و آلودگی محیط زیست شده است که حفظ محیط زیست به عنوان یکی از نگرانی های اساسی شهروندان باید به شکل یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
وی تاکید کرد: با افزایش علم و آگاهی انسان، ارزش منابع طبیعی و محیط زیست و حفظ آنها نیز باید افزایش پیدا کند، در حالی که شرایط امروز جامعه، رفتاری غیر از این را نشان می دهد و تغییر این رفتار، نیازمند مشارکت همه مردم است.
وی گفت: پرونده ۶۰ واحد صنعتی آلاینده این شهرستان در سال گذشته مورد پیگیری قضایی قرار گرفت که منجر به صدور حکم و تعطیلی ۲۴ واحد غیرمجاز و آلاینده محیط زیست شد.
وی افزود: در سال گذشته، 92 ماموریت پایش شبانه صنایع، ۲۸ مورد پایش مراکز پسماند روستایی و شهری، ۳۰۰ مورد بازدید از شیوه مدیریت پسماندهای صنعتی، ۱۲۲ مورد اخطار دفع غیراصولی پسماندها و ۲۸ مورد پایش معادن شهرستان کاشان انجام شد.
وی تصریح کرد: فعالیت19 معدن این شهرستان توسط کارشناس حقوقی اداره حفاظت محیط زیست کاشان مورد پیگیری قضایی قرار گرفت که با دستور قضایی منجر به تعطیل شدن 10 واحد معدنی و عدم تمدید پروانه بهره برداری 9 باب معدن شد.
رییس اداره حفظت محیط زیست کاشان گفت: در سال گذشته ۵۳۵ نامه استعلام به این اداره رسید که با ساخت، توسعه و بهره برداری ۳۶۵ واحد صنعتی، خدماتی و کشاورزی موافقت شد و با ۳۶ درخواست مخالفت شد که مغایر با ضوابط سازمان حفاظت محیط زیست بود.
خادمی افزود: در یک سال گذشته، 815 واحد صنعتی و خدماتی در حوزه شهرستان کاشان پایش شد که برای انجام این پایش ها سه هزار و 260 نفر ساعت فعالیت نظارتی صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: نظارت بر بارگیری و ارسال پسماندهای ویژه صنعتی۲۰ مورد، نمونه برداری از خروجی پساب های صنعتی توسط کارشناسان اداره و آزمایشگاه معتمد ۴۵ مورد و اندازه گیری ۵۲۰ پارامتر آلاینده محیط زیست از دیگر فعالیت های اداره حفاظت محیط زیست کاشان بوده است.
وی با اشاره به انجام 587 ماموریت پایش و بازدید تصریح کرد: در یک سال گذشته، 30 واحد صنعتی در فهرست صنایع آلاینده ثبت شد که در این مدت، 12 واحد پس از رفع آلودگی جواز ادامه فعالیت گرفتند.
خادمی با اشاره به برگزاری هفت جلسه با موضوع پسماند گفت: با انجام ۱۶ مورد بازدید از مراکز درمانی و بیمارستانی در شرستان کاشان، یک مورد اخطار جهت دفع غیراصولی پسماندهای پزشکی صادر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار