دولت ترامپ و تغییر روش اعلام آمار کرونا

تهران (پانا) - مقامات دولت آمریکا و ستاد مقابله با کرونای کاخ سفید با فشار آوردن به مرکز کنترل بیماری‎های این کشور، از این نهاد خواسته‎اند روش اعلام آمار کرونا و به خصوص موارد مرگ و میر را تغییر دهد.

کد مطلب: ۱۰۷۵۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
دولت ترامپ و تغییر روش اعلام آمار کرونا

به گزارش تسنیم از رادیو بین المللی چین، پایگاه خبری «دیلی بیست» آمریکا چندی پیش افشا کرد که مقامات دولت ترامپ و ستاد مقابله با کرونای کاخ سفید با فشار آوردن به مرکز کنترل بیماری‎های این کشور، از این نهاد خواسته‎اند روش اعلام آمار کرونا و به خصوص موارد مرگ و میر را تغییر دهد. در پی این رویکرد، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در بسیاری ایالت های آمریکا به طور حیرت‎انگیز پایین آمده است.

روزنامه «هیل» آمریکا نیز در گزارشی اعلام کرد: بخش بهداشت عمومی و محیط زیست ایالت کلرادو معیار اعلام آمار مرگ و میر را به گونه‎ای تغییر داده که تعداد فوتی‎ها از بیش از 1151 مورد به 878 مورد کاهش پیدا کرده است. اریک فرانس، پزشک متخصصبخش بهداشت عمومی و محیط زیست ایالت کلرادو در توضیح این تغییرات می‎گوید که آمار قبلی ممکن است شامل کسانی بوده که به طور غیر مستقیم از کرونا جان باخته‎اند. این رویکرد نشان می دهد که مداخله جویی‎های سیاسی کاخ سفید باعث اعمال تغییر در آمارهای پزشکی شده است.

به دنبال نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری و افزایش سریع موارد فوتی ناشی از کرونا، برخی سیاستمداران آمریکایی نه تنها به توصیه های متخصصان پزشکی گوش ندادند بلکه به شدت در تلاش برای خاموش کردن صدای آنان بودند و حتی اکنون تلاش می‎کنند آمار مرگ و میر را نیز دستکاری کنند که بسیار حیرت‎انگیز است.

شبکه سی ان ان، دیروز پنجشنبه به نقل از مرکز تحقیقات بیماری های واگیردار دانشگاه مینسوتا اعلام کرد: داده های کنونی درباره شیوع کرونا در آمریکا نمی تواند به عنوان پایه و مرجع آغاز مجدد کسب و کارها و یا بازگشایی مراکز آموزشی باشد.

بسیاری از متخصصان بهداشت عمومی بر این باورند که انجام تست‎ به صورت نظام‎مند و دقیق، برای آغاز امن فعالیت اقتصادی در این کشور بسیار مهم تر است. با این حال، توصیه‎ها و نگرانی‎های آنها نتوانسته مانع سرسختی کاخ سفید برای جلب آرای لازم و از سرگیری فعالیت‎های اقتصادی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار