حوزه‌های امتحانی پایه دوازدهم ناحیه یک ری مشخص شد

شهرری (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری اعلام کرد با نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی جاری، حوزه‌های امتحانی دانش‌آموزان پایه دوازدهم این منطقه در نشست اعضای ستاد امتحانات، مشخص شد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
حوزه‌های امتحانی پایه دوازدهم ناحیه یک ری مشخص شد

به گزارش دفتر اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، مهدی درخشانی پور سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در نشست ستاد امتحانات منطقه، اظهار کرد: امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم این منطقه همزمان با سراسر کشور از روز 17 خرداد ماه درهجده حوزه امتحانی، با رعایت تمامی نکات بهداشتی برگزار می شود.

او اضافه کرد: تعداد 10 حوزه‌ امتحانی از مجموع حوزه‌های امتحانی ذکر شده را حوزه‌های شهری و هشت حوزه امتحانی باقی مانده را حوزه‌های روستایی تشکیل داده‌اند.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری تصریح کرد: یکی از ملاکها در انتخاب حوزه‌های امتحانی امسال به ویژه حوزه‌های روستایی تسهیل در رفت و آمد اغلب دانش‌آموزان و عدم نیاز اکثریت آنها به استفاده از وسایل نقلیه عمومی بوده است.

او، میزان ظرفیت و امکانات موجود در مدارس، تعداد دانش آموزان پایه دوازدهم هر محله و توجه به رعایت شرایط فاصله گذاری اجتماعی در دوران مقابله با بیماری کرونا را به عنوان دیگر معیارهای انتخاب حوزه‌های امتحانات نهایی برشمرد.

درخشانی پور، بیان کرد: به موجب شرایط موجود در کشور، حداقل فاصله لازم بین صندلی دانش‌آموزان در جلسه امتحان معادل یک متر و هشتاد سانتیمتر الی دو متر است یا به عبارتی هر دانش آموز با صندلی کناری و جلویی خود دو متر فاصله خواهد داشت.

او ادامه داد: یکی دیگر از تدابیری که برای برگزاری امتحانات نهایی در شرایط مقابله با کرونا در نظر گرفته شده حضور مراقبین بهداشت در حوزه های امتحانی است؛ ضمن آنکه به تمامی دانش آموزان توصیه می شود که از ماسک و دستکش های بهداشتی استفاده کنند.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری یادآور شد: برگه‌های امتحانات نهایی دو منطقه کهریزک و ری یک در حوزه تصحیح این منطقه تصحیح و نمره دهی می شوند.

او در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: به طور میانگین 80 درصد محتوای آموزشی کتب درسی تا پایان بهمن ماه یا نهایتاً تا پایان هفته اول اسفند ماه سال 98 تدریس شده و مابقی آن که بیست درصد از حجم کتاب های درسی را شامل می شود به صورت غیرحضوری ارائه شده است.

درخشانی پور افزود: به همین علت در بارم بندی سوالات امتحانات نهایی 16 نمره هر امتحان به آن هشتاد درصدی اختصاص می یابد که آموزش آن به صورت حضوری انجام شده است.

او در مورد نحوه بارم بندی سوالات امتحانات نهایی، توضیح داد: چهار درصد باقی مانده از بارم بندی سؤالات، خود به دو نوع سوال تقسیم می شود و دانش‌آموزان حق انتخاب خواهند داشت، سؤالات نوع اول که شامل چهار نمره از مباحث آموزش داده شده به صورت غیرحضوری است را پاسخ دهند و یا سؤالات نوع دوم را که شامل چهار نمره از همان 80 درصد اولیه است.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری اضافه کرد: به این ترتیب دانش آموزانی که از امکانات آموزش غیرحضوری برخوردار بوده اند، می توانند به سوالات نوع اول و دانش آموزانی که نتوانسته اند آموزش های مجازی و رسانه ای را دنبال کنند، می توانند سوالات نوع دوم را پاسخ دهند.

او خاطرنشان کرد: چنانچه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم جدیدی درباره امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم اتخاذ کند، برنامه امتحانات نهایی خرداد تغییر می‌کند.

مهدی درخشانی پور تأکید کرد: امتحانات نهایی داوطلبان آزاد و دانش‌آموزان مدارس بزرگسالان، ایثارگران و آموزش از راه دور هم به صورت حضوری برگزار می شود.

او تأکید کرد: در سال تحصیلی جاری، تعداد یک هزار و270 دانش‌آموز پایه دوازدهم در آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری تحصیل می کنند که از این تعداد 820 نفر را دانش‌آموزان دختر و450 نفر را دانش‌آموزان پسر تشکیل می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار