لزوم اشتراک گذاری اطلاعات مکان محور؛

وظایف ۵ دستگاه اجرایی برای یکپارچه سازی آدرس پستی مشخص شد

تهران (پانا) - کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک در راستای تحقق اجرای طرح یکپارچه سازی آدرس ایرانیان (GNAF) وظایف ۵ دستگاه اجرایی را برای اشتراک اطلاعات، تعیین کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
وظایف ۵ دستگاه اجرایی برای یکپارچه سازی آدرس پستی مشخص شد

به گزارش دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، دوازدهمین جلسه کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی برگزار شد.

در این جلسه با توجه به درخواست شرکت ملی پست ایران برای تکمیل پایگاه داده‌ای مکان محور و اطلاعات کدپستی کسب وکارهای فعال، مقرر شد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای نشانی اشخاص حقوقی، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای نشانی واحدهای صنفی و پروانه‌های تولیدی و سازمان تامین اجتماعی نیز برای نشانی کارگاه‌های تحت پوشش خود، اطلاعاتشان را از طریق پایگاه ملی تبادل اطلاعات (GSB ) در اختیار شرکت پست قرار دهند.

در همین حال طبق مصوبه دوازدهمین جلسه کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیک مقرر شد تا سازمان نقشه‌برداری نقشه های پوششی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز نقشه‌های روستایی خود را در اختیار شرکت پست قرار دهند.

این پروژه در جهت ارتقای کیفیت داده در پایگاه ملی نشانی گذاری مکان محور و یکپارچه سازی آدرس ایرانیان (GNAF) به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار مصوب شورای اجرایی فناوری اطلاعات مورد تاکید قرار گرفت که اواخر سال ۹۸ به دستور رئیس جمهور به دستگاههای ذیربط ابلاغ شده است.

در این جلسه همچنین درخواست اتصال بیمه مرکزی به سامانه احراز هویت «شاهکار» برای ارائه سرویس آنلاین بیمه نامه شخص ثالث با موافقت کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک همراه شد.

این سرویس جهت انطباق کدملی و شماره موبایل بیمه‌گذار در هنگام صدور بیمه نامه شخص ثالث خودرو با قابلیت تفکیک به شرکت‌های بیمه‌گذار و با امکان دسترسی به سامانه شاهکار از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات (GSB) اجرایی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار