میزان زکات فطریه در خراسان شمالی اعلام شد

بجنورد (پانا) -نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به وضعیت قیمت گندم و قوت غالب مردم استان اعلام کرد زکات فطره در خراسان شمالی به ازای هر نفر ۸ هزار تومان است.

کد مطلب: ۱۰۷۴۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
میزان زکات فطریه  در خراسان شمالی اعلام شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در شورای زکات خراسان شمالی اظهار کرد: از سال ۹۱ دریافت زکات فطریه را ساماندهی کردیم و تصمیم گرفتیم صندوق‌های مشترکی بین نهادهای مرتبط در سطح شهر استفاده شود تا مدیریت منابع بهتر انجام شود.

وی در تشریح علت این تصمیم افزود: جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی و تجمیع شدن فطریه ها دو علت اصلی این تصمیم بود که طی این سال‌ها نتیجه مناسبی داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته در این بین با انجام هماهنگی به برخی مراکز نیکوکاری تحت نظارت اجازه استقرار صندوق در سطح شهر داده می‌شود.

وی افزود: امسال به علت وجود کرونا که بنا شده مساجد بیشتری نماز عید فطر را برگزار کنند، بر این اساس فطریه در این مساجد جمع‌آوری می‌شود. مطلوب است بخشی از فطریه به خود مساجد تعلق بگیرد اما نیازمند مدیریت است تا فطریه ها به‌جا استفاده شود.

یعقوبی با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نماز عید فطر عنوان کرد: همچنین توصیه می‌کنیم روزه‌داران برای پرداخت فطریه و کفاره از درگاه‌های اینترنتی که توسط کمیته امداد طراحی‌شده است استفاده کنند تا سطح تماس با وجه نقد کاهش یابد.

وی با تاکید بر باشکوه برگزار شدن نماز عید فطر بیان داشت: نماز عید فطر جنبه سیاسی و حکومتی نیز دارد و نیاز نیست تمامی مساجد نماز را برپا کنند و خوب است مساجد نزدیک به هم برای برگزاری نماز عید فطر، با یکدیگر ادغام شوند.

امام‌جمعه بجنورد در انتها با اعلام مشخص شدن میزان فطریه در خراسان شمالی گفت: طبق بررسی‌های انجام‌شده میزان فطریه برای هر نفر در خراسان شمالی ۸ هزار تومان و میزان کفاره غیر عمد روزی ۲۵۰۰ تومان و کفاره روزه‌خواری عمد، روزانه ۱۶۰ هزار تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار