کاهش شدید صادرات نفت اوپک پلاس

تهران ( پانا) - ردیابی‌ها نشان می‌دهد کشورهای عضو اوپک پلاس تاکنون صادرات نفت را در ماه می به‌طور چشمگیری کاهش داده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۷۴۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
کاهش شدید صادرات نفت اوپک پلاس

به گزارش مهر به نقل از رویترز، شرکت‌های ردیابی محموله‌های نفتی اعلام کردند کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به اوپک پلاس صادرات نفت خود را در نیمه اول ماه می به‌شدت کاهش داده‌اند. این موضوع نشان‌دهنده پایبندی کامل اعضا به توافق جدید کاهش تولید اوپک پلاس در هفته‌های آغازین مهلت این توافق است.

اوپک، روسیه و سایر متحدانش، متعهد شدند برای مقابله با کاهش قیمت و کاهش تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا، تولید روزانه خود را از اول ماه می (۱۲ اردیبهشت‌ماه) ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند.

کپلر، شرکت ردیابی محموله‌های نفتی اعلام کرد صادرات دریایی نفت اوپک پلاس در ماه گذشته با کاهش روزانه ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه، به ۲۷ میلیون بشکه در روز رسیده است که در مقایسه با صادرات سیل‌آسای ماه آوریل، تغییر رویکرد چشمگیری است.

پترو لوجستیکز، یکی دیگر از شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ها، نیز در توییتی برآورد کرد تولیدکنندگان، در ۱۳ روز ابتدایی ماه می، در مقایسه با میانگین آوریل، صادرات خود را ۵ میلیون و ۹۶۰ هزار بشکه در روز کاهش داده‌اند که کاهش قابل توجهی است.

دانیل گربر، مدیر اجرایی پترولجستیکز در این باره گفت: از این مقدار، کاهش صادرات اوپک در دو هفته اول ماه می ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز بوده است.

این در حالی است که توافق اوپک پلاس مربوط به تولید است و میزان صادرات، تصویر کاملی از میزان پایبندی اعضای آن ارائه نمی‌دهد، زیرا برداشت نفت خام از ذخیره‌سازی‌ها نیز می‌تواند به‌طور موقت سبب افزایش صادرات شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار