ماجرای آخرین پیامک نماینده اوپک به وزیر نفت

تهران (پانا) - وزیر نفت درباره آخرین پیامکی که از مرحوم کاظم پور مربوط به حقوق کارگران دریافت کرده بود، می‌گوید.

کد مطلب: ۱۰۷۴۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای آخرین پیامک نماینده اوپک به وزیر نفت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه مراسم بزرگداشت حسین کاظم‌پور اردبیلی نماینده ایران در اوپک گفت: حسین کاظم پور اردبیلی هر توقعی که داشت برای جمهوری اسلامی و مردم و سربلندی ایران بود.

وی ادامه داد: در آخرین پیامکی که مرحوم کاظم پور به بنده فرستاده در مورد، افزایش حقوق حداقل دستمزد بود که آن را کم عنوان کرده بود و معتقد بود زندگی کارگران نمی‌چرخد.

زنگنه افزود: طبق صحبت‌های اخیری که با مرحوم کاظم‌پور در خصوص افزایش حقوق شرکت‌های تولیدی داشتیم ما در ۶ ماهه دوم سال (شهریور) این افزایش حقوق را داریم تا زندگی کارگران بچرخد.

او در ادامه با اشاره به توقف طرح‌های توسعه نفت با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: در واقع حقیقت را نمی‌شود انکار کرد، در حال حاضر در آمریکا صد‌ها دکل بیکار شدند و برخی از شرکت‌ها طرح‌های توسعه‌ای خود را کاهش داده اند.

وزیر نفت گفت: با توجه به مشکلات صنعت نفت ما هیچ کارگری را بیکار نخواهیم کرد و سعی می‌کنیم دکل‌ها را هم مجدد به کار بگیریم. متاسفانه برخی افراد هستند که می‌خواهند با شایعات امنیت ملی را به خطر بیندازند این افراد خیرخواه مردم نیستند و در تلاشند خوراک جمع کنند برای کشور‌های بیگانه، توصیه ما این است که مراقب رفتار‌های خود باشند.

زنگنه افزود: خوشبختانه فاز یازده هیچ مشکلی ندارد و همچنین جهش دوم پتروشیمی‌ها به قدرت خود باقی است، ولی باید آگاه باشیم که شرایط عادی نیست چراکه تحریم‌ها بود و کرونا هم اضافه شده و شرایط را سخت‌تر کرده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر صادرات کاهش پیداکرده و درآمد‌ها کمتر از یک سوم شده ما امیدواریم این رشد اقتصادی که کاهش پیدا کرده مجددا بهبود پیدا کند

وزیر نفت در خصوص ساختمان شرکت ملی گاز بیان کرد: این موضوع یک ایده بوده، ولی چیزی اجرا نخواهد شد چرا که این موضوع در بخشنامه بودجه سال ۹۸ بیان شده بود اما در سال ۹۹ ساخت و یا اجاره ساختمان ممنوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار