فعالیت اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی در شبکه شاد

تهران (پانا) - بعد از ایجاد شبکه شاد معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش جز اولین سامانه‌های ستادی بود که در این شبکه آغاز به فعالیت کرد و بعد از مدتی ادارات کل به تفکیک هر یک دارای کانال مخصوص خود شدند.

کد مطلب: ۱۰۷۴۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی در شبکه شاد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی همدوش سایر بخش‌های آموزش و پرورش که به آموزش و تربیت دانش‌آموزان در فضای مجازی پرداختند، اقدام به ایجاد کانال ویژه خود کرد و فعالیت‌های دانش‌آموزان و فرهنگیان سراسر کشور را در آن بارگذاری کرد.

پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مدارس شعار #مدارس تعطیل است اما آموزش تعطیل نیست در کشور طنین انداز شد در روزهای نخستین این تعطیلی‌ها از فضای مجازی گوناگون (بنا به سلیقه افراد) و صدا و سیما برای پیگیری آموزش‌ها استفاده شد.

اما مسئولان آموزش و پرورش و شخص وزیر به دنبال ایجاد شبکه‌ای مستقل برای پیگیری آموزش و پرورش بودند و این پیگیری‌ها به ایجاد و پایه ریزی شبکه شاد (که سال‌های قبل در معاونت پرورشی و فرهنگی طرح ریزی شده بود) انجامید و در کنار صدا و سیما (شبکه آموزش، شبکه جهار و شبکه معارف) برای یک پارچه سازی فضای مجازی مدارس آموزش را دنبال کرد.

معاونت پرورشی و فرهنگی نیز که متولی اوقات فراغت دانش‌آموزان و پرورش دانش‌آموزان در کنار آموزش دروس است در همان آغاز راه کانالی برای بارگذاری فعالیت‌های فوق برنامه و اوقات فراغت دانش‌آموزان ایجاد کرد و اقدام به بارگذاری این فعالیت‌ها در کانال مربوطه کرد.

اما به علت کثرت فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوع این معاونت کانال‌های ادارات تفکیک شد و فعالیت‌های هر اداره کل در کانال مختص خود بارگذاری شد تا از پراکنده بودن این فعالیت‌ها جلوگیری شود.

در ذیل کانال معاونت پرورشی و فرهنگی؛ کانال‌های اداره کل قرآن، عترت و نماز، اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی، اداره کل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و کانال‌های تشکل‌های دانش‌آموزی ایجاد شده است.

کانال اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهی پرورشی داری فعالیت‌های گسترده‌ای است مخاطبان در این کانال می‌توانند محتواهایی مانند:

انمیشین‌های دانش‌آموزی، فیلم کوتاه دانش‌آموزی و فرهنگیان، آموزش ساخت کاردستی، کارگاه مهارتی- علمی، آموزش ساخت ویدئوهای کوتاه آموزشی، کارگاه مهارت مجری گری، اردوهای راهیان نور، آنچه شوراهای دانش‌آموزی باید بدانند، آموزش هنرهای تجسمی و فعالیت‌های بسیاری که در این کانال می‌توان مشاهده و استفاده کرد.

یکی دیگر از مواردی که از طریق این کانال دنبال می‌شود فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور است که مربیان این کانون‌ها نیز در این فضا آموزش‌های تکمیلی و مکمل خود را ارائه می‌کنند.

برای عضو شدن در این کانال کافیست پس از نصب نرم افزار شاد وارد کانال‌های آموزش و پرورش شوید و از آنجا کانال اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهی پرورشی را انتخاب کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار