در گفت‌وگو با پانا

خسرو قمری: کرونا دو میزبانی بین‌المللی را از دوچرخه‌سواری ایران گرفت

تهران(پانا) - رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری از لغو دو رویداد بین‌المللی دوچرخه‌سواری به میزبانی ایران را به علت شیوع کرونا ویروس خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
خسرو قمری: کرونا دو میزبانی بین‌المللی را از دوچرخه‌سواری ایران گرفت

خسرو قمری در گفت‌وگو با پانا درباره وضعیت فدراسیون دوچرخه‌سواری در روزهای تعطیلی ورزش به علت شیوع کرونا ویروس گفت: تا نیمه اول اسفندماه تمام اردوها در استان‌های مختلف در حال برگزاری بود و در فروردین مسابقات آسیایی بخش جاده‌ای را داشتیم تا اینکه در اواخر اسفند جلسه هیات ‎رئیسه کنفدراسیون دوچرخه‎‌سواری آسیا در دبی برگزار شد و در آنجا مالزی اعلام کردند به ‎علت پدیده ویروس کرونا مسابقات را لغو خواهد کرد و این موضوع با اکثریت آرا تائید شد که برگزار نشود. همانجا ما درخواست میزبانی مسابقات را برای بخش آقایان در اردیبهشت تا اوایل خرداد اعلام کردیم، مسابقات خانم‎ها هم بنا بود در بحرین برگزار شود.

وی ادامه داد: فدراسیون بعد از تعطیلات کرونایی از فروردین شروع به کار کرد و با توجه به اینکه از شرایط ورزش و برگزاری مسابقات اطلاع دقیقی نداریم در حال رسیدگی و ساماندهی به کارها هستیم. تصمیم بر آن شد، کلاس‌های آموزشی از طریق فضای مجازی برگزار کنیم، با توجه به اینکه یکی از مربیان تیم ملی کارشناس آی تی است، مسابقاتی را برای بچه‌های آینانس از کشورهای دیگر و همچنین بر اساس داشته‌های خود برنامه‌ریزی کردیم. روز یکشنبه هم کلاس کارگاهی به اندازه 120 نفر زیر نظر دو مربی تیم ملی جاده و پیست؛ رسول هاشم ‎کندی و ابو ‌حیدری برگزار شد و همچنین مسابقه‌ای به صورت آزمایشی را با 15 نفر برگزار کردیم. حالا منتظر بازخورد مربی و کارشناسان هستیم تا تصمیم‌گیری‌هایی انجام شود.

قمری در ادامه به روند تمرینات ملی پوشان اشاره کرد و افزود: تاکنون دوچرخه‌سوران به صورت کج‌دار و مریز و به صورت غیررسمی تمریناتشان را انجام می‌دادند. تا اینکه یکشنبه بخشنامه شروع تمرینات به‎دستمان رسید و به هیات‌ها اعلام کردیم طبق پروتکل بهداشتی و با توجه به شرایط استانی خود زیر نظر مربیان تمرینات را آغاز کنند. ما قرار هست استعلامی را از وزارتخانه داشته باشیم مبنی بر آنکه اجازه برگزاری مسابقاتمان را نیز داریم یا خیر. چون در بخشنامه آغاز فعالیت‌های دوچرخه‌سواری گفته شده که شامل برگزاری هم می‎شود ولی مطمئن نیستیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری افزود: ما آمادگی برگزاری مسابقات طبق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری را داریم تا برنامه‌ریزی‌هایی رو صورت دهیم که مشکلی برای دوچرخه‌سواران پیش نیاید و مسابقات را به صورت منطقه‌ای در سراسر کشور در سطح قهرمان کشوری برگزار کنیم. مسابقات لیگ را هم باید ببینیم بر چه اساسی برگزار کنیم؛ مثلاً رشته‌های انفرادی یا برخی رشته‌هایی که با تعداد ورزشکار کمتری برگزار می‎شود را در اولویت بگذاریم.

وی ادامه داد: مجموعاً در اوضاع و احوالی که فدراسیون جهانی تا پایان خرداد ماه تمامی مسابقات را تعطیل کرده است دو اتفاق برای دوچرخه‌سواری کشورمان افتاد و دور میزبانی بین‌المللی به علت شیوع کرونا از ایران گرفته شد. اول آنکه میزبانی سی و چهارمین دوره مسابقات تورایران-آذربایجان در سال 99 بود که با توجه به شرایط نامعلوم کرونایی نمی‌توانستند بر روی آن تصمیم‌گیری کنند، برای برگزار نشدن این تور نامه‌ای به ما دادند که پیگیر آن هم هستیم. دیگر آنکه میزبانی تریل قهرمانی آسیا را در مهر 99 داشتیم و آن‌هم کنسل شده است که در حال پیگیری‌اش هستیم.

قمری درباره افتتاح ساختمان جدید فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: در حال حاضر از نظر اداری در فضای بسیار نامطلوبی به سر می‌بریم و علاوه برداشتن کمیته‌های مختلف بخش جانبازان و معلولان هم به ما پیوستند. همان‌طور که می‌دانید ساختمان دوچرخه‌سواری در خیابان ورزنده را فروختیم و به مساعدت وزیر 800 متر زمین روبروی پیست دوچرخه‌سواری به ما داده شد و پس از تخلیه ساختمان الآن در کمپ‌های تیم ملی در چند اتاق به طور موقت فضای اداری‌مان هست چون در این شرایط کرونایی پرمشغله‌ترین روزهای دوچرخه‌سواری را پشت سر می‌گذاریم. در 5 بهمن ماه 98 کلنگ‌زنی ساختمان جدید فدراسیون را داشتیم و آغاز به کار کردیم و الآن تا طبقه سوم ساخته شده است یعنی ظرف مدت 2 ماه ساختمان را پیش بردیم تا در هفته تربیت‌بدنی ساختمان را به بهره‌برداری برسانیم.

وی در پایان درباره استعدادیابی در دوچرخه‌سواری گفت: در شهرهای یزد و رشت اردو و مسابقاتی در رده‌های سنی نوجوانان در حوزه استعدادیابی را برگزار کردیم تا اینکه تمام اردوها و مسابقات لغو شد و پیشنهاد میزبانی ما هم بعد از آن به بایگانی رفت تا آنکه تکلیف برگزاری مسابقات ورزشی روشن شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار