معاون وزیر راه:

عاملان وقوع حوداث ریلی مواخده می‌شوند

تهران (پانا) -مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران می‌گوید از این پس در صورت وقوع سانحه، با تمامی عوامل و سطوح مدیریتی آن مناطق برخورد شده و امتیازات سازمانی آنها سلب می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۷۴۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
عاملان وقوع حوداث ریلی مواخده می‌شوند

به گزارش راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی در جلسه فوق العاده ستاد ارتقا ایمنی اظهار کرد: حتی سهل‌انگاری های کوچک هم موجب بروز خطر و خدشه دار شدن نام راه آهن خواهد شد.

وی با بیان اینکه با همت بلند کارکنان شریف و تلاش‌های ارزشمند شرکت‌ها و فعالان حوزه ریلی، راه آهن اکنون روی موج موفقیت قرار گرفته است و با تلاش بیشتر ارتقا بهره وری بیشتر خواهد شد گفت: مسئولیت پذیری و نظم و انضباط، پایه هر کاری است و موجب پیشرفت امور خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره راه‌آهن خاطرنشان کرد: سال گذشته آرامش و رونق در صنعت ریلی و کارخانجات تولید ناوگان ریلی به وجود آمد و امیدواریم با تکیه بر دانش، تخصص موجود در داخل و همدلی و همتی که در خانواده بزرگ راه آهن وجود دارد امسال شاهد جهش تولید و جهش کمی و کیفی در فعالیت‌های حوزه حمل و نقل ریلی باشیم.

به گفته رسولی؛ بیان عملکرد و موفقیت‌های هر بخش، موجب دلگرمی مردم و نیز بالاتر رفتن سطح خدمات رسانی در راه آهن از طریق افزایش روحیه همکاران خواهد شد.

وی ادامه داد: راه‌آهن، سرمایه عظیم این کشور است که باید با دلسوزی، نظم و اقدام بهره ور، از این سرمایه برای خدمت به مردم حداکثر استفاده را بکنیم.

مدیرعامل راه آهن افزود: ایمنی محصول یک تفکر و نگاه و نیازمند کار تیمی است.

وی ضمن تاکید بر لزوم تقدیر و تشکر از همکاران متعهدی که موجب ارتقا ایمنی می‌شوند و به موقع مخاطرات را شناسایی و از بروز سوانح پیشگیری می‌کنند بر برخورد قاطع با متخلفان و مسببان حوادث ریلی تاکید و تصریح کرد: از این پس در صورت وقوع سانحه، با تمامی عوامل و سطوح مدیریتی آن مناطق برخورد شده و امتیازات سازمانی کسانی که اشتباه و تخلف آنها موجب آسیب مالی و حیثیتی به راه‌آهن شود، سلب خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، خواستار رعایت نظم و قاطعیت در رسیدگی فوری به موضوعات ایمنی شد و از کارشناسان و مدیران خواست تا زوایای پنهان مخاطرات را شناسایی و برطرف کنند.

حسین عاشوری قائم مقام راه آهن نیز در این جلسه گفت: موضوع ایمنی در هر حوزه‌ای مهم است ولی در راه آهن اهمیت بیشتری دارد زیرا همه افراد از مقامات بلند پایه کشوری گرفته تا مردم عادی، از صنعت حمل و نقل ریلی، انتظار ایمنی و امنیت در سفر را دارند و این مسئولیت ما را در توجه به مسئله ایمنی بیش از پیش می‌کند.

وی بر نظارت بیشتر بر تعمیرات واگن‌ها و بالا رفتن دقت عمل پست‌های بازدید و نگهداری خطوط و راهبری قطارها تاکید و اظهار امیدواری کرد با پیش بینی تمهیدات لازم تلاش کنیم تا تعداد سوانح ریلی به صفر برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار