دستگیری سارقان اسکمیری

تهران (پانا) - رئیس کلانتری ۱۱۱ هفت چنار پایتخت از دستگیری اعضای باند ۳ نفره کلاهبرداری اسکمیری در منطقه هفت چنار خبر داد و گفت متهمان به ۳۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۲.۵ میلیارد ریال اعتراف کردند.

کد مطلب: ۱۰۷۴۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری سارقان اسکمیری

به گزارش سایت پلیس، سرهنگ هادی زمانیان در تشریح این خبر گفت: فردی با مراجعه به کلانتری از برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش خبر داد و عنوان کرد: در کنار دستگاه خودپرداز بانکی چند نفر ایستاده بودند که یکی از آنها رمز کارت مرا به صورت تلفنی برای فردی که پشت تلفن بود، خواند و از محل دور شد و پس از دقایقی متوجه شدم مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از حسابم برداشت شده است.

وی افزود: بدین ترتیب تیمی از ماموران عملیات کلانتری برای بررسی موضوع به محل رفته و مشاهده کردند چند مرد سوار بر یک نیسان آبی رنگ در حال زاغ زنی هستند که به سرعت ماموران وارد عمل شده و پس از دستگیری هر سه متهم در بررسی از خودرو یک دستگاه اسکیمر که روی دستگاه عابر بانک نصب می کنند، کشف کردند.

این مقام پلیسی ادامه داد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد متهمان دستگاه اسکیمر را روی دستگاه خودپرداز نصب کرده و یکی از آنها پشت سر افراد مراجعه کننده به دستگاه خودپرداز ایستاده و زمانی که افراد رمز کارت بانکی خود وارد می کنند، یکی از کلاهبرداران رمز را از طریق تلفن به همدست دیگرش که داخل خودروی نیسان نشسته بوده رمز را تکرار می کرده است و بعد از رفتن مشتریان از دستگاه خودپرداز، دستگاه اسکیمر را برداشت می کردند و با توجه به اینکه همه مشخصات کارت کپی شده و رمز کارت نیز در اختیار داشتن از حساب افراد پول برداشت و با انتقال می دادند.

رئیس کلانتری ۱۱۱ هفت چنار گفت: متهمان به ۳۰ فقره کلاهبرداری اسکیمری به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال اعتراف کردند که متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ زمانیان در توصیه به شهروندان افزود: کاربران در زمانه استفاده از دستگاه خودپرداز به صورتی رمز کارت خود را وارد کنند که برای دیگران قابل رویت نباشد و از دستگاه هایی استفاده کنند که روی آن نوشته باشد آنتی اسکیمر و چراغ سبز روی دستگاه در محل ورود کارت عابربانک توجه کنند که وجود داشته باشد.

وی در پایان گفت: چنانچه افرادی در یک ماه گذشته در منطقه هفت چنار هدف کلاهبرداری به شیوه اسکیمر قرار گرفته اند به کلانتری ۱۱۱ هفت چنار مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار