یک نماینده مجلس:‌

مردم برای حضور در بورس آموزش ببینند

تهران ( پانا) - سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بر ضرورت فراهم ساختن زیرساخت های لازم برای سرمایه‌گذاری مردم در بورس تاکید می کند و می گوید ارایه آموزش‌های لازم برای حضور در بازار سرمایه لازم است.

کد مطلب: ۱۰۷۴۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مردم برای حضور در بورس آموزش ببینند

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، رحیم زارع با اشاره به اقبال گسترده مردم برای سرمایه گذاری در بورس، گفت: فراهم ساختن امکانات و زیرساخت های لازم برای حفظ اقبال مردم در مشارکت در بورس لازم است.

نماینده مردم آباده در مجلس با تاکید بر اینکه اقبال مردم به حضور در بورس از سفته بازی و معاملات غیرضروری بازار می کاهد، افزود: دولت باید با تعیین سازوکارهای لازم و حتی ارایه آموزش های مورد نیاز سرمایه گذاری در بورس را آموزش دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اطلاعات ناکافی از نحوه سرمایه گذاری در بورس بسیاری از مردم را به سرمایه گذاری در بازار خودرو و طلا واردار کرده است، تصریح کرد: به طور حتم سرمایه گذاری نزد بورس از تورم و تلاطم قیمتی در ارز و طلا و غیره می کاهد.

زارع با تاکید بر اینکه برگزاری کلاس های آنلاین آموزش سرمایه گذاری در بورس شیوه مناسبی برای کمک به مردم در شرایط فعلی است، گفت: دولت باید با هدایت مردم به سمت بورس از سرگردانی سرمایه ها و در نتیجه تورم ناشی از آن جلوگیری کند.

وی همچنین با اشاره به ضرر برخی از مردم در روزهای اخیر در بورس، افزود: خرید و فروش سهام باید بدون شتاب زدگی انجام شود که لازمه آن نیز توجه به شرایط حاکم بر بازار است، از اینرو مردم برای مقابله با متضرر شدن باید سازوکارهای بورس را فرا بگیرند.

زارع ادامه داد: بورس یکی از بازارهای باثبات تر به نسبت طلا و ارز بوده، از اینرو اقبال مردم به این بازار آینده بهتری دارد؛ البته پیش شرط آن شناخت بازار سرمایه است.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس یادآور شد: وضعیت بازار سرمایه به صورت مستمر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی و گزارش گیری از دستگاه های مربوطه در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار