دعوت از منتخبان مجلس برای پیوستن به پویش مجلس شفاف و ضد فساد

تهران (پانا) - دیده‌بان شفافیت و عدالت در بیانیه‌ای ضمن اعلام راه یافتن 92 نفر از امضاکنندگان تعهدنامه پویش «مجلس شفاف و ضد فساد»، از باقیمانده نمایندگان راه یافته به مجلس یازدهم دعوت کرد تا به این پویش بپیوندند.

کد مطلب: ۱۰۷۴۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
دعوت از منتخبان مجلس برای پیوستن به پویش مجلس شفاف و ضد فساد

به گزارش دیده‌بان شفافیت و عدالت، در این بیانیه آمده است:

«در جریان پویش «مجلس شفاف و ضدفساد» در روزهای منتهی به انتخابات مجلس در بهمن ۹۸، مجموعا ۴۸۰ نفر از نامزدهای انتخابات، تعهدنامه این پویش را امضا کردند و ۹۲ نفر از آنها به مجلس راه یافته‌اند.

نمایندگان امضاکننده این سند، یک تعهد صریح و روشن داده‌اند اینکه در طول دوره نمایندگی؛ هدیه دریافت نکنند، عضو هیات مدیره هیچ شرکتی نباشند، استخدام دولت و زیرمجموعه های حکومتی نشوند، فقط حقوق و مزایای نمایندگی دریافت کنند و هیچ نوع پاداش، حق مشاوره، کمیسیون و... از جایی نگیرند، در هیچ سفر خارجی مهمان نشوند، همه حقوق و همه مزایای دریافتی‌شان از بیت‌المال را برای اطلاع عموم مردم منتشر کنند، برای انتصاب کسی نامه ننویسند و لابی نکنند، تعارض منافع شان در طرح ها و لوایح را اعلام و در این مورد، به نفع خود فعالیتی نکنند، عضویت در هیأت علمی دانشگاه‌ها و تحصیل در مقطع دکتری را نپذیرند و با راهیابی به مجلس، طرح شفافیت آرای نمایندگان و پخش زنده کمیسیون‌های مجلس را تصویب و اجرا کنند.

دیده بان شفافیت و عدالت ضمن قدردانی از ۹۲ منتخب مجلس یازدهم که این تعهدنامه را امضا کرده و نظارت مردمی بر اجرای آنها را پذیرفته‌اند، از این عزیزان می‌خواهد برای اجرای این تعهدات در مجلس یازدهم، با تاسیس فراکسیونی وی‌ژه و موثر، زمینه اجرای هر ده تعهد فوق توسط همه نمایندگان را فراهم کنند.

دیده‌بان همچنین از ۱۸۷ منتخب دیگر مجلس یازدهم که به هر دلیلی در دوران انتخابات موفق نشدند تعهدنامه این پویش را امضا کنند، دعوت می‌کند تا زمان شروع مجلس یازدهم با تماس با دبیرخانه این پویش به آن بپیوندند و کمک کنند مجلس یازدهم محیطی واقعا شفاف و کاملا عاری از فساد باشد.

از آنجا که ضمانت اجرا و ناظر اجرای این تعهدات، چشمان تیزبین آحاد مردم تشنه عدالت و شفافیت است، در آستانه شروع به‌کار مجلس یازدهم، سامانه نظارت مردمی این پویش را اعلام خواهیم کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار