پیکر حسین کاظم‌پور اردبیلی به خاک سپرده شد

ظریف: مهم‌ترین دغدغه حسین کاظم‌پور اردبیلی مردم بود

تهران (پانا) - مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در هیئت عامل اوپک امروز یکشنبه، ۲۸ اردیبهشت‌ با حضور وزیران نفت و امور خارجه، مدیران ارشد صنعت نفت و امور خارجه و خانواده آن‌ مرحوم در بهشت زهرا (س) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
پیکر حسین کاظم‌پور اردبیلی به خاک سپرده شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، بیژن زنگنه، وزیر نفت در این مراسم با اشاره به اینکه از روزی که آقای کاظم‌پور در بیمارستان بستری شدند مرتب دعاگویشان بودم، تصریح کرد: «آقای کاظم‌پور آزارشان به کسی نمی‌رسید و جز خدمتگزاری و اعتلای کشور چیزی در ذهنشان نبود. آقای کاظم‌پور تجربه‌هایشان را بدون هیچ چشم‌داشتی در اختیار ملت و وزارت نفت قرار داد، ما نیازمند چنین افرادی هستیم.»

محمدجواد ظریف، نیز در این مراسم گفت: «کاظم‌پور مرد بزرگی بود. موافقان و مخالفان عقاید او جز خوبی، محبت، خدمت‌گزاری و نگرانی برای کشور چیزی از او ندیدند. خدایا شاهد باش ما جز خوبی و دغدغه برای کشور چیزی از «حسین» ندیدیم. او مردی امین، راستگو، صریح و بی‌تعارف بود که هیچ‌گاه دل کسی را نمی‌شکست اما در گفتن نظراتش هم هیچ ملاحظه‌ای نداشت.»

ظریف افزود: «ما در طول سه ماه گذشته در وزارت‌ امور خارجه دو «حسین» را از دست دادیم که اگرچه دارای دیدگاه متفاوت بودند اما هر دو نمونه خدمت‌گزاری بی‌پیرایه و صادقانه برای مردم دلاور ایران بودند. مهم‌ترین دغدغه حسین کاظم‌پور اردبیلی که پیش از بستری شدن در بیمارستان با یکی از دوستان وزارت‌ خارجه در میان گذاشتند، مردم بود.»

وی با بیان اینکه بعید می‌دانم کسی مانند «حسین» به جمع خانواده بازرگانی، خارجه و نفت بپیوندد، تأکید کرد: «بار دیگر این مصیبت سنگین را به همسر گرانقدر و فرزندان بزرگوار و سایر بازماندگان، همچنین خانواده صنعت نفت و خارجه و کل ملت ایران تسلیت می‌گویم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار