یک داوطلب ورود به دانشگاه فرهنگیان: 10 روز سن بیشتر؛ مرا از ورود به دانشگاه فرهنگیان محروم می‌‍کند

تهران (پانا)_– یک داوطلب ورود به دانشگاه فرهنگیان عقیده دارد جذب داوطلبان سختکوش و شایسته‌ای که در محدوده سنی بین 22 تا 24 سال هستند، بی شک به غنای دستگاه آموزش و پرورش کمک خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
یک داوطلب ورود به دانشگاه فرهنگیان:  10 روز سن بیشتر؛ مرا از  ورود به دانشگاه فرهنگیان محروم می‌‍کند

موضوع افزایش سن داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان که در یک سال گذشته به دفعات از زبان مسئولان مراجع ذیربط مانند شورای عالی آموزش و پرورش، کمیسیون آموزش مجلس و دانشگاه فرهنگیان شنیده شده، واکنش به تغییراتی است که در سال‌های گذشته در مقررات پذیرش ورودی‌های این دانشگاه اعمال شده است.

کمیسیون منابع انسانی شورای عالی آموزش و پرورش در سال 1391 حداکثر سن دانشجومعلم را 24 سال اعلام کرد. همین کمیسیون در سال 92 حداکثر سن را از 24 سال به 22 سال تقلیل داده است.

حال بعد از افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به بیش از دو برابر زمان تصویب این محدودیت سنی، بسیاری از داوطلبان ورود به دستگاه تعلیم و تربیت کشور که در کنکور سراسری شرکت می‌کنند به دلیل داشتن چند ماه یا چند روز بیش از تاریخ مقرر نمی‌توانند جزو داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان باشند.

علی اکبر جهانشیر ساکن روستای صالح آباد از شهرستان تربت جام یکی از همین داوطلبان است که درباره محدودیت سن ورود به دانشگاه فرهنگیان به پانا گفت: « من سال 96 دیپلم گرفتم و بعد از یک بار شرکت در کنکور سراسری به خدمت سربازی اعزام شدم. حال بعد از طی دوره خدمت، علاقه‌مند به ورود به سیستم دانشگاه فرهنگیان و شغل معلمی هستم اما مشکل اینجاست که متولد 20 شهریور 77 هستم و داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان باید متولدان بعد از اول مهر 77 باشند. یعنی من فقط به علت 10 روز سن بیشتر قادر به ورود به این دانشگاه نیستم.»

وی افزود: «ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان بعد از تصویب این شرط سنی تقریبا دو ونیم برابر شد. من افرادی را می‌شناسم که فقط به دلیل این ظرفیت بالا و شرط سنی بدون هیچ تلاشی وارد دانشگاه فرهنگیان شده‌اند در حالی که در همین منطقه ما دیپلمه‌های بسیار بااستعداد و تلاشگری هستند که تنها به دلیل چندماه سن بیشتر قادر به ورود به دانشگاه فرهنگیان نیستند.»

جهانشیر در پایان ابراز امیدواری کرد موضوع افزایش شرط سنی از 22 سال به 24 سال هرچه سریعتر به نتیجه برسد و گفت: «قطعا دو سال سن بیشتر حتی در زمان بازنشستگی فرد تاثیر منفی در امر تعلیم و تربیت نخواهد داشت اما با جذب داوطلبان سخت‌کوش و شایسته‌ای که در محدوده بین 22 تا 24 سال هستند، بی شک به غنای دستگاه آموزش و پرورش کمک خواهد کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار