رخشانی‌مهر در پیام ۴۵ سالگی سازمان نوسازی:

سازمان نوسازی مدارس کشور، سازمانی برخاسته از مردم، همراه مردم و در خدمت فرزندان مردم است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پیامی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان نوسازی مدارس کشور، تاکید کرد این سازمان، سازمانی برخاسته از مردم، همراه مردم و در خدمت فرزندان مردم است که بزرگترین و ارزشمند‌ترین سرمایه آن، اعتماد عمومی مردمی است.

کد مطلب: ۱۰۷۳۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
سازمان نوسازی مدارس کشور، سازمانی برخاسته از مردم، همراه مردم و در خدمت فرزندان مردم است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تاسیس این سازمان، پیامی صادر کرد.

متن پیام وی بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

28 اردیبهشت سال 1354 روزی است که سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به منظور احداث، توسعه، ترمیم و نوسازی ساختمان مدارس، تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز آنها و نیز تعیین معیارها و استانداردهای مطلوب فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی، تأسیس و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به عنوان بازوی عمرانی وزارت آموزش و پرورش عهده‌دار ساخت و تأمین فضاهای آموزشی و پرورشی در سراسر ایران اسلامی و خارج از کشور، شد.

بزرگترین دارایی این سازمان، نیروی انسانی متخصص و متعهد است. روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر کارکنان، معماران و مهندسان این سازمان برای اعتلای میهن، منشاء دستاوردهای درخشان در نوسازی، بازسازی، مقاوم سازی، افزایش ایمنی، استانداردسازی و ارتقای چشمگیر کمّی و کیفی مدارس شده است؛ آنگونه که مدارس، مستحکم‌ترین بناهای شهرها و روستاهای کشور محسوب می شوند و همواره در ارزیابی‌های سالانه دستگاه‌های نظارتی عنوان دستگاه برتر در کیفیت اجرای پروژه‌ها را از آن خود کرده است.

گرچه تآسیس این سازمان در اواخر دوران پهلوی بود اما فعالیت موّثر و بنیادی آن پس از پیروزی شکوهمند انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز شد و به یکی از پرافتخارترین سازمان‌های تخصصی کشور ارتقا یافت. همچنین این سازمان طی سال‌ها تلاش با به دست آوردن دانش تخصصی "مقاوم‌سازی" کارنامه‌ای درخشان در خصوص ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی ارائه کرده به طوری که موفق به دریافت جایزه بین‌المللی ساساکاوا شده است.

این مجموعه هم اکنون با رویکرد تخریب و بازسازی مدارس فرسوده؛ مکانیابی دقیق، علمی و اصولی مدارس مبتنی بر GIS با افق دید بلند مدت؛ ایمن‌سازی مدارس و ترویج و توسعه "مدیریت سبز و ایجاد فضاهای بانشاط" با هدف فرهنگ‌سازی اهمیت مسائل زیست‌محیطی، فعالیت می‌کند.

سازمانی برخاسته از مردم، همراهِ مردم و در خدمت مردم است که به لطف خداوند متعال و تلاش مدیران و کارکنانش هم‌اکنون از سرمایه ارزشمند اعتماد عموم مردم، خیرین نیکوکار و دستگاه‌های نظارتی و اثرگذار برخوردار است و به مدد این پشتوانه اجتماعی ارزشمند در نهضت مقدس مدرسه‌سازی با کمک‌های بی دریغ خیرین نیکوکار مدرسه‌ساز (حقیقی و حقوقی) درخشیده است.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که نقطه عطف تاریخ سرزمین بزرگ ایران از ابتدا تاکنون است، بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی( ره) با بینش الهی و حکمت ژرف، راهبرد اعتلای ایران اسلامی را بر محور مدرسه ترسیم فرمودند که « ایران را سراسر مدرسه کنیم.»

با عنایت خداوند متعال، سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور، رشد مستمر شاخص‌های کمی و کیفی عمرانی را در سال‌های اخیر رقم زده که مرهون مجاهدت صادقانه کارکنان و کارشناسان متخصص و صدیق سازمان است. اکنون مردم سراسر ایران، مدرسه‌ها را حقیقتاً خانه دوم و ایمن خود و عزیزانشان می‌دانند. پایداری مدرسه‌ها در حوادثی چون زلزله و سیل، ثمره وجدان کاری، توانمندی علمی و مهندسی و تعهد راستین مدیران و مهندسان و کارکنان این مجموعه است.

دستاوردهای سازمان در سال‌های اخیر، به راستی ستودنی است. کسب جایزه جهانی معتبر ساساکاوا در مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی و نیز جوایز متعدد بین المللی در ایمنی و معماری ساختمان مدارس، گوشه‌ای از سطح کیفی سازمان تخصصی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور را نمایان ساخت.

افزایش 16 برابری اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای سازمان که در سال 98 رقم خورد، سوخت موتور محرکه سازمان برای سال جهش تولید را تامین و تضمین نمود. اکنون میدان فراخی برای جهادگران سازمان فراهم است تا با توشه‌ای وزین از تخصص و تعهد، رکوردهای کمی و کیفی مدرسه‌سازی را ارتقاء دهند.

حذف مدارس خشتی و گلی از سراسر کشور، اقدام بزرگ و برجسته‌ای بود که با همت و همدلی مدیران و مهندسان و کارکنان پرتلاش سازمان در سال 98 رقم خورد. استانداردسازی سیستم گرمایشی 50 هزار کلاس درس و جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس دارای علمک گاز، برگ زرین دیگری در کارنامه سال 98 سازمان نوسازی مدارس بود.

تدوین و گردآوری شاخص‌‌های مکان‌یابی دقیق و اصولی مدارس، تحول در هویت‌بخشی به معماری مدارس، مبتنی بر معماری ایرانی اسلامی و ترویج مدیریت سبز در مدارس، موفقیت‌های بزرگی بود که در سال گذشته احراز شد تا سازمانی آماده و چابک برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشیم.

و امسال که با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال «جهش تولید» نامگذاری گردید، فرصت بزرگی برای سازمان است که مرزهای توانمندی، کارآمدی و بهره‌وری را درنوردد و الگوی سرآمدی سازمانی را با تکیه بر نیروی انسانی زبده و وفادار و سخت‌کوش ارائه نماید و رکوردهای والاتری را در عرصه ساخت، بهسازی، تجهیز و ارتقای مدارس کشور به ثبت برساند.

"جهش در مدرسه‌سازی" با "عزم و اراده نیروی انسانی" و " مشارکت فزاینده خیرین مدرسه‌ساز" سازمان تحقق خواهد یافت. جهش، حد اعلای حرکت و پویایی، به بالا بردن معیارهای کارایی و بهره وری سازمانی و تعهد مستحکم یکایک مدیران و کارشناسان و کارکنان سازمان متکی است.

مشارکت فعال و فزاینده خیرین مدرسه‌ساز امروز که امروز به الگویی الهام‌بخش برای فعالیت‌ها و رویکردهای "مبتنی بر مردم" برای عمران و آبادانی کشور تبدیل شده است و این مهم نه فقط در گستره میهن عزیز، بلکه در برون مرزها نیز زبانزد و به عنوان نمونه‌ای موفق معرفی شده است، به مدد عملکرد خوب و موفق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده است و این موفقیت ارزشمند می‌طلبد که با پاسداشت سالگرد تأسیس این مجموعه، وجود ارزشمند آن و فعالیت کارکنانش را ارج نهاده و برای معرفی هر چه بیشتر و تبیین عملکردش همواره تلاش کنیم.

و کلام آخر اینکه؛ چهل و پنجمین سالگشت تأسیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور را به یکایک کارکنان صدیق و کوشای این سازمان تبریک می‌گویم و آرزومندم به همت کارکنان، که ارزشمندترین سرمایه‌های این سازمان هستند، هر روز بیشتر از دیروز شاهد رشد و شکوفایی فعالیت‌های عرصه مدرسه‌سازی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار