قاچاق در کفش و پوشاک یک میلیون شغل را از ایرانی‌ها گرفته است

تهران (پانا) - سخنگوی دولت در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی مدیران و رئیسان روابط عمومی‌ها در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دوبخش قاچاق ورودی و خروجی کالا از کشور اشاره کرد و گفت: بیشترین قاچاق ورودی به کشور در بخش کفش و پوشاک، لوزام آرایش و لوزام خانگی و قطعات خودرو است و تنها در دو بخش کفش و پوشاک ظرفیت یک میلیون شغل را از ایرانی‌ها گرفته است.

کد مطلب: ۱۰۷۳۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
قاچاق در کفش و پوشاک یک میلیون شغل را از ایرانی‌ها گرفته است

به‌گزارش ایرنا، علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری ادامه داد: بیشترین ایجاد اشتغال ما اکنون در بخش تولید است ما براحتی می‌توانستیم در بخش تولید افزایش شغل داشته باشیم حتی در پنج سال می‌توانستیم سه الی چهار میلیون شغل به وجود بیاوریم این در حالی است که بنگلادش ۱۰ میلیون شغل فقط در این حوزه دارد.
وی اظهار کرد: قاچاق باعث رشد پولدارهای بی‌ارزشی بدون ارزش افزوده که هیچ نقشی در تولید ملی ندارند، می‌شوند. پول‌هایی که نه بر اساس تولید ملی و ارزش کار ایجاد شده باشد، متأسفانه در طول سال‌های گذشته این اتفاق افتاده است. ما در سال ۹۲ روزی که به دولت آمدیم ۲۵ میلیارد دلار قاچاق بر اساس برآوردهای اقتصاد پنهان و مدل شکاف عرضه و تقاضا صورت می‌گرفت. این ۲۵ میلیارد دلار قاچاق تبدیل به ثروت هنگفت می‌شود که چقدر موجب فقر، بی‌عدالتی و تبدیل به ضداشتغال شده است. مبارزه با قاچاق کالا جلوه‌هایی از مبارزه با بی‌عدالتی را در جامعه گسترش می‌دهد چرا که کار مبارزه با قاچاق مبارزه با بی‌عدالتی هم هست.

سخنگوی دولت با اشاره به هوشمند شدن مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ایجاد سامانه بین دستگاه‌های مختلف در دولت اظهار کرد: حدود ۲۵ دستگاه اطلاعات‌شان در این سامانه وارد می‌شود و ما به سمتی می‌رویم که به طور ساختارمند جلو قاچاق را بگیریم. دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری گفت: اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم، باید به جای فساد هیجانی،
کوتاه مدت و پر سرو صدا، یک مبارزه با فساد ساختارمند و بنیادی داشته باشیم و کاری که در مبارزه با قاچاق کالا می‌کنیم حتماً از این جنس است.
ربیعی در بخش دیگری از سخنانش گفت: وقتی درباره اقدامات جامعه اطلاعاتی و ارتباطی در دوران کرونا سخن می‌گوییم، نمی‌توانیم نسبت جامعه اطلاعاتی و ارتباطی با کرونا را مورد بحث قرار ندهیم. ما نیاز به یک پویش نظری در ارتباط با وظایف جامعه اطلاعاتی وارتباطی با کرونا داریم.
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا باید در مورد نقش ارتباطات بیشتر بحث کنیم، گفت: دوران کرونا ما را به فهم جدیدتر و تأمل عمیق‌تر واداشته است. ما در بعد ارتباطات با نوعی شوک مواجه شدیم که با هیچ هراس رسانه‌ای و زیستی با قبل خودش قابل مقایسه نیست. وی ادامه داد: به نظر من بار روانی اشباع بیش از حد نوعی از اخبار و اطلاعات از آثار اقتصادی کرونا امروز ویرانگر عمل می‌کند در بخشی جاها ویرانگرتر هم عمل کرده است.

وی گفت: امروز هر کدام از ما به جامعه نگاه کنیم نوعی احساس بی‌اتکائی ممکن است اپیدمی شود. نیاز به حمایت اجتماعی و حمایت از هم را احساس می‌کنیم و این نیازها در حال رشد است.ربیعی اضافه کرد: من قبلاً درباره حفاظت از جان توأمان در برابر تهدید سلامت و تهدید معیشت هم نوشتم و هم گفتم. امروز در روز جهانی ارتباطات از ضرورت حفاظت از تعادل‌های روانی و اجتماعی صحبت کنم و معتقد هستم مفهوم امنیت انسانی باید بازتعریف شود.وی تصریح کرد: حفاظت از جان و روان در مقابل تهدید سلامت و تهدید معیشت امروز یک مسأله جدی است. ربیعی در بخش دیگری از سخنانش گفت: باید با مطالعاتی که انجام می‌دهیم، به فضای روانی کشور کمک کنیم. ما امروز درگیر اقتصاد و فقر ناشی از کرونا هستیم. درگیر بحث اجتماعی و روانی کرونا هستیم که دهک پذیر نیست و کل جامعه امروز با آن درگیر است.
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری افزود: فرآیند اطلاعات و ارتباطات امروز باید ما را به سمت جامعه خوشحال ببرد. اپیدمی ناامیدی و آدم‌های مبتلا به ناامنی فکری نباید در جامعه گسترش پیدا کند. امروز وظیفه ما در جامعه ارتباطاتی و اطلاعاتی است که با این وجهه از بیماری کرونا بتوانیم مقابله کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار