فروش ٤٠ هزار میلیاردی تومانی شرکت‌های دانش بنیان استان تهران در کل کشور

تهران (پانا) - استاندار تهران با اشاره به فروش ٤٠ هزار میلیاردی تومانی و سهم حدود ۶۰ درصدی اشتغال شرکت‌های دانش بنیان استان تهران در کل کشور گفت ستاد تسهیل زمینه فروش حداقل ٦٠ هزار میلیاردی شرکت‌های دانش بنیان را در سال جهش تولید فراهم کند.

کد مطلب: ۱۰۷۳۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
فروش ٤٠ هزار میلیاردی تومانی شرکت‌های دانش بنیان استان تهران در کل کشور

به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در استان تهران بر اساس گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهارکرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۹۷ در کل کشور۴۰۵۰ شرکت بوده است که از این تعداد ۲۰۵۰ شرکت یعنی بیش از ۵۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان در استان تهران بودند.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کل کشور به ۴۹۰۰ شرکت رسید که از این تعداد ۲۶۰۰ شرکت یعنی بیش از ۵۶ درصد شرکت‌ها در تهران فعال هستند.

استاندار تهران سپس با اشاره به اینکه در مجموع ۱۷۶ هزار شغل توسط شرکت‌های دانش بنیان در کشور ایجاد شده که ۱۰۰ هزار شغل یعنی حدود ۶۰ درصد مربوط به استان تهران است، اظهارکرد: میزان اشتغال ایجاد شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تا سال ۹۷ در کل کشور ۱۴۹ هزار شغل بود که ۸۸ هزار اشتغال در تهران فعالیت داشتند همچنین میزان اشتغال ایجاد شده توسط این شرکت‌ها در طول سال ۹۸ در کل کشور ٢٧ هزار شغل رسیده که از این تعداد ١٢هزار شغل یعنی بیش از ٤٣درصد مربوط به استان تهران بوده است.

محسنی بندپی با اشاره به فروش شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد: میزان فروش شرکت‌های دانش بنیان در سال ۹۸ در کل کشور ۶۳ هزار میلیارد تومان و در استان تهران ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده که ظرفیت بزرگی در استان است.

وی با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: به معاونت اقتصادی و حوزه جذب و سرمایه‌گذاری تاکید شده که در ستاد تسهیل به‌صورت ویژه به موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان توجه کنند و در این زمینه تسهیلگری داشته باشند تا بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری بتوانیم در این زمینه به دستاوردهای خوبی برسیم.

محسنی بندپی همچنین اظهارکرد: میزان فروش شرکت‌های دانش بنیان از ۴۰ هزار میلیارد تومان باید امسال حداقل به ٦٠ هزار میلیارد تومان برسد که این امر می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری در تحقق اقتصاد بدون نفت داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار