در گفت و گو با پانا

احمدزاده: امیدوارم رادیو از محرومیت‌های مادی نجات پیدا کند

تهران (پانا) - سید کاظم احمدزاده مجری برنامه الهیه گفت که باید توجه محتوایی، مالی و مادی به رادیو بیشتر شود و امیدوارم که در آینده رادیو از محرومیت‌های مادی و تلویزیون هم از محرومیت‌های محتوایی نجات پیدا کند.

کد مطلب: ۱۰۷۳۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
احمدزاده: امیدوارم رادیو از محرومیت‌های مادی نجات پیدا کند

سید کاظم احمدزاده که اجرای برنامه الهیه را برعهده دارد، درباره این برنامه به عنوان اولین تجربه گویندگی و اجرای رادیویی‌اش است به پانا گفت: «آنچه که در رادیو اهمیت دارد استفاده درست از مولفه‌های صوتی است. محدودیت ابزار کار در رادیو باعث می‌شود که برنامه‌سازی در آن خاص‌تر شود. البته که همین ویژگی باعث می‌شود رادیو رسانه خیال‌انگیز و گرم‌تری باشد. در ابتدای همکاری با برنامه الهیه از دوستان خواستم که نسبت به تجربه کار من در تلویزیون فروتنی نداشته باشند و هر آنچه که در کار اهمیت دارد بگویند. این روزها من در رادیو شاگردشان هستم.»

احمدزاده اضافه کرد: «تیم تهیه برنامه الهیه جوان و تازه نفس هستند. برای تهیه محتوای برنامه بسیار برنامه ریزی می‌کنند. من جای خالی چیزی را در الهیه حس نکرده‌ام و این برنامه در سلیقه من قرار دارد. برای مثال یکی از سحرهای پیش، سوال برنامه این بود که «چه برکاتی از احترام به پدر و مادر نصیب شما شده است؟». در دیگر برنامه‌هایمان هم سوالات و موضوعات همین اندازه کاربردی و روزمره است.»

احمدزاده درباره تفاوت برنامه‌سازی در رادیو تلویزیون گفت: «من در تلویزیون هم برنامه‌سازی و هم اجرا کرده‌ام اما در رادیو فقط اجرا می کنم. من در رادیو شاگردی می کنم و آن ها هم در نهایت تواضع به من یاد می‌دهند. واقعاً جنس برنامه سازی در رادیو با تلویزیون خیلی متفاوت است و دنیایشان خیلی با هم فرق می کند. یکی از مهمترین تفاوت ها این است که در رادیو با حداقل امکانات یعنی فقط با صدا باید مخاطب را جذب کنند که کرده‌اند. این هنر بزرگی است. در تلویزیون رنگ، دکور و نور به عنوان بخشی از مولفه‌های دیداری باعث می‌شود که مخاطب راحت تر جذب شده تا بتوانیم مفاهیم و موضوعات را به آن‌ها انتقال دهیم. اما در رادیو تنها با دیالوگ، موسیقی و افکت‌های صوتی ارتباط با مخاطب برقرار می‌شود.»

وی افزود:«چیزی که برنامه‌سازان باید به آن توجه کنند، بودن دربافت جامعه است. برنامه‌سازان الهیه در بافت جامعه هستند و نفس به نفس آن حرکت می‌کنند. این را در برنامه سازی تلویزیون خودم تجربه کردم که هر وقت همراه و هم قدم با مردم برنامه‌ ساختم، آن برنامه گرفته است. مردم باید خودشان، دغدغه‌ها، مشکلات، غم‌ها، شادی‌ها و گره‌های زندگی‌شان را در برنامه پیدا کنند.»

احمدزاده اظهار کرد: «فکر می کنم باید توجه محتوایی، مالی و مادی به بچه‌های رادیو بیشتر شود. به این فکر افتاده‌ام که اگر با آمیختن رادیو و تلویزیون برنامه بسازم، خیلی موفق خواهد شد. امیدوارم که در آینده رادیو از محرومیت‌های مادی و تلویزیون هم از محرومیت‌های محتوایی نجات پیدا کند.»

الهیه (ویژه برنامه سحرهای ماه مبارک رمضان) هر روز از ساعت ۳ بامداد به مدت ۲ساعت و ۳۰ دقیقه به تهیه کنندگی امیر بنی‌هاشمی و امیرحسین ثقفی و با اجرای سید کاظم احمدزاده به صورت زنده روی آنتن رادیو تهران می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار