ضرورت تسهیل‌گری در ارایه وام‌های قرض‌الحسنه

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بر ضرورت ابلاغ دستورالعمل‌های لازم از سوی بانک مرکزی به شبکه بانکی در راستای تسهیل‌گری در ارایه وام‌های قرض‌الحسنه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تسهیل‌گری در ارایه وام‌های قرض‌الحسنه

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، محسن بیگلری با بیان اینکه طبق قانون ارایه تسهیلات ازدواج باید با یک ضامن صورت بگیرد، تصریح کرد: سخت‌گیری در این موضوع مصداق تخلف بوده و به طور حتم بانک مرکزی باید به آن ورود داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه از بانک مرکزی می‌خواهیم گزارش ماهانه از نحوه برخورد بانک‌ها با مشتریان در بحث ارایه وام ازدواج و حتی سایر وام‌های قرض‌الحسنه به مجلس ارایه کنند، افزود: گزارش‌های بانک مرکزی در این راستا باید ملاکی برای امتیازدهی به بانک‌ها در راستای حمایت از مطالبات آنها باشد.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی یکبار برای همیشه باید ضوابط سخت‌گیرانه‌ای را برای ارایه تسهیلات قرض‌الحسنه اجرایی کند، افزود: باید بانک های خوش قول در ارایه این نوع تسهیلات از امتیازهای ویژه‌ای برخوردار شوند.

بیگلری همچنین با اشاره به عملکرد مثبت و رو به رشد بانک مرکزی در نظارت بر بانک‌ها و همچنین ایجاد تحول در بازار، اظهار کرد: خوشبختانه بانک مرکزی عملکرد مثبتی داشته، از اینرو می‌خواهیم در حوزه تسهیلات‌دهی قرض‌الحسنه بانکی نیز نظارت بیشتری اعمال و در نتیجه بهبود شرایط را رقم بزند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اسلامی یادآور شد: امیدواریم بانک مرکزی در حوزه تسهیلات‌دهی بانک‌ها نیز مانند سایر حوزه‌ها بتواند تحولی ایجاد کرده و با ابلاغ دستورالعمل‌های لازم، شبکه بانکی را ملزم به رعایت قوانین در مسیر بهبود شرایط کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار