طرح نماد با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه ۱۲

تهران (پانا) - طرح نماد با هدف پیشگیری و درنهایت کاهش آسیب های اجتماعی در دوران نوجوانی به کمک آموزش مهارتهای موثر رشد مدار و مبتنی بر مهارتهای زندگی معرفی شده است.

کد مطلب: ۱۰۷۳۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح نماد با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه ۱۲

مریم عسگری، کارشناس آسیب های اجتماعی منطقه ۱۲، در گفتگو با پانا در رابطه با ارتقا بهداشت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: تشکیل کمیته هماهنگی منطقه جهت پیش بینی و برنامه ریزی جهت اجرای جلسات مربوط به همکاران، شرکت در کارگاه آموزشی طرح نماد متمرکز استانی و دریافت دستورالعمل اجرایی برنامه های ارتقای بهداشت روان، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بومی سازی آن جهت ارسال به مدارس مجری طرح نماد، از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی افزود: قبل از شروع کرونا، مدارس با پیگیری و تشکیل کمیته در مدرسه و تهیه بروشور و آموزش مرتبط با این مسئله و برپایی نمایشگاه با تاکید بر موضوع بهداشت روان، اقدامات خوبی انجام دادند. اما با تعطیلی مدارس در شرایط کرونایی، برای بهره برداری بیشتر از همکاران، دانش آموزان و خانواده ها اقدامات لازم برای تشکیل گروه در شبکه های مجازی انجام شد.

عسگری تصریح کرد: موارد لازم جهت ساخت تولید محتوا در حیطه مربوط به آسیبهای اجتماعی، بصورت مجازی آموزش داده شد و با همراهی دانش آموزان و خانواده ها، کلیپ ها و فیلم های بسیار خوبی، در زمینه های بهداشتی و آسیبهای اجتماعی تولید شد.

وی اضافه کرد: والدین در خانواده نقش باغبان را دارند. ممکن است یک گل خار هم داشته باشد، ولی باغبان با حوصله، ظرافت گل را می بیند.

وی در مورد مضرات و مزایای فضای مجازی بیان کرد: در حال حاضر خانواده ها نقش اساسی را در این مورد برعهده دارند. خانواده خوب و محکم با برنامه ریزی درست باید از این فرصت به خوبی برای رشد و پرورش فکری و فرهنگی فرزندان خود استفاده کنند و تا حد ممکن، دانش آموزان از برخورد آسیب های فضای مجازی، در امان بمانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار